Όταν η Apple κυκλοφόρησε το iOS 11, μέσα στις αλλαγές που έφερε, ήταν και αυτή του App Store. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple αναμορφώθηκε ολοκληρωτικά και μαζί με το εσωτερικό περιεχόμενό του, άλλαξε και το λογότυπο.
Από ένα “A”, το οποίο δημιουργήθηκε από ένα μολύβι, ένα πινέλο ζωγραφικής και ένα χάρακα, η Apple προχώρησε στο σχεδιασμό ενός πιο απλού “A”, τα μέρη του οποίου προσομοιάζουν σε απλά “μπαστούνια”.
Όπως όμως προκύπτει από τις τελευταίες εξελίξεις, το νέο “A” του App Store, έχει μεγάλη ομοιότητα με το λογότυπο της KON, μίας κινεζικής εταιρείας παραγωγής ρούχων. Όπως ήταν φυσικό, η ΚΟΝ εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που της δόθηκε και μήνυσε την Apple με την κατηγορία πως το “σήμα” του App Store, είναι δικό της.
Σύμφωνα με το Phone Radar, η KON πιστεύει πως το νέο λογότυπο που χρησιμοποιεί η Apple για το App Store, αποτελεί παραβίαση του Κινεζικού νόμου περί των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.
Να αναφέρουμε πως η KON είναι μία εταιρεία που πρωτοεμφανίστηκε το 2009 και όπως η ιστοσελίδα “The Verge” ανακάλυψε, το Wikipedia επισημαίνει πως το λογότυπό της δημιουργήθηκε με άμεσο ερέθισμα το τραγούδι “Anarchy In The UK” των Sex Pistols, παρουσιάζοντας τρία κόκαλα ενός σκελετού, που συμβολίζουν τη δύναμη πάνω από τον θάνατο, έχοντας μία τελείως διαφορετική αισθητική προσέγγιση από την Apple.
Διαβάστε επίσης: Μπορεί η ακτινοβολία των κινητών τηλεφώνων να προκαλέσει καρκίνο;
To λογότυπο της ΚΟΝ είναι όλο μαύρο και πιο “τετραγωνισμένο”, ενώ της Apple είναι πιο “στρογγυλεμένο” και με εντελώς διαφορετικά χρώματα (άσπρο και μπλε).
Η ΚΟΝ απαιτεί από την Apple να απολογηθεί δημόσια για τη χρήση του λογοτύπου της και να σταματήσει να πουλάει συσκευές, στις οποίες θα φαίνεται το τωρινό λογότυπο του App Store. Επιπλέον, διεκδικεί και την ανάλογη οικονομική αποζημίωση.
Το δικαστήριο του Πεκίνου, αποδέχτηκε να ερευνήσει την υπόθεση, ανακοινώνοντας πως θα λάβει τις ανάλογες αποφάσεις, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Η Apple το 2016, έχασε μία αντίστοιχη υπόθεση που αφορούσε τον όρο “iPhone”, ο οποίος αποτελούσε το σήμα κατατεθέν μίας άλλης Κινεζικής εταιρείας παραγωγής δερμάτινων ειδών, της Xintong Tiandi Technology.
Σε αυτή την περίπτωση, η Apple στόχευε στο να καταφέρει να προστατεύσει τον όρο “iPhone”, ώστε να μη χρησιμοποιηθεί για τις θήκες της Xintong Tiandi. Αν και η Apple προσπάθησε αρκετά, τα Κινεζικά δικαστήρια είχαν άλλη άποψη.
Σαν πρώτη εικόνα, η KON δύσκολα θα καταφέρει να κερδίσει τη συγκεκριμένη υπόθεση. Ο λόγος είναι πως το “Α” χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια από την Apple, για τον προσδιορισμό του App Store. H KON ποτέ δεν είχε δείξει να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Ξαφνικά, με το “Α” του iOS 11, θέλησε να αντιδράσει, ζητώντας να αποζημιωθεί από την Apple.
Φαίνεται λοιπόν πως η KON θα δυσκολευτεί στο να δικαιωθεί, αν και ποτέ δε ξέρεις. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε, είναι να περιμένουμε την απόφαση του Κινεζικού δικαστηρίου, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.