Το πρώτο μοντέλο ενός μονοθέσιου drone στα πλαίσια του Vahana Project της A^3, θυγατρικής της Airbus, έκανε την εμφάνισή του στο αεροδρόμιο Pendleton του Oregon των Ηνωμένων Πολιτειών για δοκιμαστικές πτήσεις, σύμφωνα με πηγές από τη Silicon Valley.
Το συγκεκριμένο drone το οποίο τροφοδοτείται με μπαταρία, επανα-συναρμολογήθηκε και ήδη είναι σε φάση δοκιμών εδάφους, προς το παρόν.
Σε μία δημοσίευση, ο Project Executive της εταιρείας Zach Lovering, δε διευκρίνισε για το πότε ακριβώς θα δούμε την πρώτη πτήση του ρομποτικού ταξί, αλλά σε μία πιο παλιά συνέντευξη, είχε επισημάνει πως στόχος είναι να βρίσκεται στον αέρα μέχρι το τέλος του χρόνου.
“Είμαστε ενθουσιασμένοι που η αναμονή τελείωσε για μας και πλέον το πλήρες “αεροσκάφος” μας έχει κάνει τα πρώτα του βήματα και είναι σε φάση προετοιμασίας, για τις πρώτες δοκιμές. Το Vahana είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να συναρμολογείται και να απο-συναρμολογείται εύκολα και γρήγορα, κάτι που σημαίνει πως μπορεί μέσα σε μία μέρα να είναι έτοιμο”, δήλωσε ο Lovering.
Επιπλέον είπε πως η πρώτη πτήση θα πραγματοποιηθεί χωρίς κάποιον επιβάτη.
Διαβάστε επίσης: 10χρονος κατάφερε να ξεκλειδώσει το iPhone X της μητέρας του
“Επειδή πρόκειται για ένα αεροσκάφος αυτόνομης λειτουργίας, δε θέλουμε να βάλουμε τη ζωή κάποιου σε κίνδυνο”, ανέφερε σε μία συνέντευξη το καλοκαίρι που μας πέρασε. “Επίσης, θέλουμε να του δώσουμε τις εντολές που εμείς επιθυμούμε. Όλη η φάση δοκιμών θα ολοκληρωθεί, χωρίς να θέσουμε κάποιον σε κίνδυνο”, συνέχισε.
Το Vahana απογειώνεται κάθετα, πετάει οριζόντια και προσγειώνεται σε ελικοδρόμιο και πάλι κάθετα. Τα σετ φτερών που διαθέτει, συνδέονται με 8 έλικες, ακριβώς έξω από την καμπίνα που βρίσκεται ο επιβάτης.
Το Vahana έχει εμβέλεια γύρω στα 50 – 70 χιλιόμετρα με μία φόρτιση και ζυγίζει περίπου 730 κιλά.
Ο Lovering ελπίζει πως η έγκριση από το FAA θα πάρει περίπου τρία χρόνια. Η θυγατρική της Airbus, είναι μία από τις 20 εταιρείες στον κόσμο που θα φέρει στην αγορά ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) για τις αστικές μετακινήσεις.
Πρόκειται για μία καινοτομία η οποία έπρεπε να γίνει από τη στιγμή που υπολογίζεται πως το 2030 πάνω από το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού θα μένει στις πόλεις. Επιπλέον, η κυκλοφοριακή συμφόρηση κοστίζει στην Ε.Ε. γύρω στα 100 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως ενώ το 2030 το ποσό αναμένεται να ανέλθει στα 300 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Airbus, είναι μία εταιρεία με τεράστια εμπειρία στον χώρο των αεροσκαφών και θεωρεί πως “επίγεια” λύση δεν υπάρχει, υποδεικνύοντας τον ουρανό. Όντως, αν οι μετακινήσεις των πόλεων γίνονται στο μέλλον με εναέριους δρόμους, η κατάσταση θα βελτιωθεί αισθητά, με αποτέλεσμα να γλιτώνουμε όλοι μας χρόνο, χρήμα και… ηρεμία.