Πιθανό μοιάζει το λανσάρισμα των δυο διάσημων – στις αγορές του εξωτερικού – υπηρεσιών online πληρωμών Google Pay και Apple Pay, με τις συζητήσεις ανάμεσα στους δυο τεχνολογικούς κολοσσούς και τις ελληνικές συστημικές τράπεζες, να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Βέβαια, επειδή βρισκόμαστε στην Ελλάδα και διάφορα “σκαλώματα” μπορεί να προκύψουν μέχρι να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, το λανσάρισμα των δύο υπηρεσιών μπορεί να είναι τόσο κοντά, αλλά ταυτόχρονα και τόσο μακριά…
Διαβάστε επίσης: Εξαπλώνεται στην Ευρώπη η υπηρεσία Apple Pay – Σιγή για την Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ελληνική ηλεκτρονική έκδοση του CNN, βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει η κυκλοφορία των Google Pay και Apple Pay στην αγορά της Ελλάδας, είναι να προχωρήσουν οι τράπεζες στην υλοποίηση μιας σειράς υποδομών, με βασικότερη όλων το “tokenization” με τις Mastercard και Visa. Το συγκεκριμένο έργο είναι απαραίτητο για να προσφέρει το απαιτούμενο επίπεδο ασφάλειας, ώστε να ξεκινήσει η διάθεση των υπηρεσιών.
Φυσικά, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε πως ναι μεν οι ελληνικές τράπεζες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες online πληρωμών, ωστόσο από την άλλη ενδιαφέρονται το ίδιο (ίσως και περισσότερο, για να λέμε την αλήθεια) για την προώθηση και των δικών τους ψηφιακών πορτοφολιών. Κατά συνέπεια, η διευθέτηση σημαντικών λεπτομερειών στη συνεργασία με τις Google και Apple θεωρείται απαραίτητη και θα απαιτηθούν (πιθανόν) αμοιβαίες υποχωρήσεις για να υλοποιηθεί στην πράξη.
Τι γίνεται με το Google Pay
Τις διαδικασίες για το λανσάρισμα της υπηρεσίας Google Pay κινεί εξ’ ολοκλήρου το ελληνικό γραφείο του τεχνολογικού κολοσσού, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή παρέμβαση από τη μητρική εταιρεία. Οι επαφές με τις 4 μεγάλες ελληνικές τράπεζες ξεκίνησαν το καλοκαίρι, η Google φέρεται να τις έχει ενημερώσει λεπτομερώς για το πλαίσιο της συνεργασίας και οι πηγές αναφέρουν πως η ίδια θα ήθελε να κλείσει την υπόθεση το συντομότερο δυνατόν, καθώς η επέκταση του Google Pay σε όλο και περισσότερες γεωγραφικές περιοχές, αποτελεί μεγάλο στόχο.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η Google για να ξεκινήσει να λειτουργεί η υπηρεσία σε μια χώρα, θα πρέπει να έχει φτάσει σε συμφωνία με τράπεζες που εξυπηρετούν, συνολικά, περισσότερο από το 30% των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών που διακινούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Με αυτά τα δεδομένα, η Google θα μπορούσε να ξεκινήσει το λανσάρισμα ακόμα κι αν πετύχει συμφωνία με 2 από τις 4 συστημικές τράπεζες, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν πως, εξαιτίας της βιασύνης της να ξεκινήσει την υπηρεσία, θα μπορούσε να ξεκινήσει ακόμα και με μια μεγάλη τράπεζα, που ελέγχει το 20% και να διατηρεί ταυτόχρονα μια θεωρητική συμφωνία με μια άλλη (για να πιάσει το 30%) για μελλοντική πρακτική συνεργασία.
Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει η οποιαδήποτε συνεργασία, είναι η υλοποίηση του tokenization με τις Mastercard, Visa ή με μια από τις δυο. Ίδιες πηγές αναφέρουν πως και οι 4 τράπεζες έχουν ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες για το tokenization με τη Mastercard, ενώ θα ακολουθήσουν αυτές με τη Visa. Αυτή τη στιγμή, μάλιστα, οι Alpha Bank και Eurobank φέρονται να είναι αυτές που έχουν προχωρήσει περισσότερο τη διαδικασία από τις άλλες δύο (Εθνική και Πειραιώς) και θα μπορούν μέσα στο 2019 να υποστηρίξουν το Google Pay, έστω και για τις Mastercard κάρτες (σε πρώτη φάση).
Διαβάστε επίσης: Το Apple Pay Cash ξεκίνησε τη διεθνή επέκτασή του!
Τι γίνεται με το Apple Pay
Η ολοκλήρωση του tokenization αποτελεί βασική προϋπόθεση και για το λανσάρισμα του Apple Pay στην ελληνική αγορά. Η συγκεκριμένη υπηρεσία λανσαρίστηκε πρόσφατα στη Γερμανία, ενώ λειτουργεί ήδη σε περισσότερες από 30 αγορές σε όλο τον κόσμο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως παρατηρείται κινητικότητα για τη συγκεκριμένη υπηρεσία το τελευταίο διάστημα, καθώς μέσω αυτής οι κάτοχοι iPhone και Apple Watch θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις συσκευές τους για online πληρωμές σε φυσικά σημεία πώλησης.
Η Apple, από την πλευρά της, δεν φέρεται να έχει την Ελλάδα στις προτεραιότητές της για το Apple Pay, ωστόσο κι εκείνη επιθυμεί να καλύψει, σταδιακά, όσο το δυνατόν περισσότερα γεωγραφικά σημεία. Έτσι, οι εκτιμήσεις ανθρώπους της αγοράς αναφέρουν πως υπάρχουν πιθανότητες η υπηρεσία αυτή να “τρέξει” στη χώρα μας προς τα τέλη του 2019 ή τις αρχές του 2020.