Αν κανείς έχει θέσει ως στάση ζωής την κλασική λαϊκή ρήση “ο χρόνος είναι χρήμα”, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα μπορούσε να έχει μια πολύ ωραία συζήτηση με τον Jay Brodsky.
O εν λόγω κύριος από την California, μήνυσε την Apple, με βάση το ότι το two-factor authentication της εταιρίας προκαλεί αποδιοργάνωση στους χρήστες, μιας και, σύμφωνα με τον μηνυτή, καταναλώνει πολλή ώρα από την μέρα του χρήστη όποτε χρειάζεται να τελεστεί, καθώς επίσης είναι και “εκβιαστικό”, από τη στιγμή που δεν μπορεί να καταργηθεί και να χρησιμοποιηθεί κάποια άλλη μέθοδος για login, έπειτα από 14 ημέρες.
Παρακάτω, αναφέρεται πως η Αpple δεν λαμβάνει κάποια άδεια από τον χρήστη προκειμένου να ενεργοποιήσει το two-factor authentication, και μετά την ενεργοποίησή του, αναφέρεται συγκεκριμένα πως “επιβάλλει μια εξωτερική διαδικασία για να μπει κάποιος χρήστης στο λογαριασμό του, η οποία απαιτεί από τον χρήστη να θυμάται τον κωδικό του, και, ταυτοχρόνως, να έχει πρόσβαση σε κάποια trusted συσκευή, ή έναν trusted τηλεφωνικό αριθμό”.
Συνεχίζοντας, στη μήνυση αναφέρεται πως οι χρήστες των συσκευών της εταιρίας “έχουν, είχαν, και θα έχουν υποστεί πλήγματα”, τα οποία είναι και οικονομικής φύσεως, με βάση την απώλεια προσωπικού χρόνου την οποία βιώνουν, για το λόγο του ότι η συγκεκριμένη διαδικασία έχει γίνει πολυεπίπεδη και χρονοβόρα.
Διαβάστε επίσης: Στο στόχαστρο ανθρωπιστικών οργανισμών η Apple και η Google
Με βάση τα λεγόμενα του μηνυτή, περί τον Σεπτέμβριο του 2015 πραγματοποιήθηκε μια αναβάθμιση στο λογισμικό, το οποίο πρακτικά επέβαλλε στον χρήστη το two factor authentication. Κάτι τέτοιο όμως δεν ευσταθεί, μιας και ούτε το El Capitan των Mac, όπως ούτε και το iOS 9, τα οποία είχαν κυκλοφορήσει την προαναφερθείσα χρονική περίοδο, δεν εξανάγκαζαν τον χρήστη να χρησιμοποιεί το two factor authentication, ούτε το έβαλαν χωρίς να υπάρχει μια πολυεπίπεδη και εμφανής διαδικασία, η οποία απαιτεί από τον χρήστη να συναινέσει σε αυτό. Παρ’όλα αυτά, να αναφερθεί πως χρειαζόταν για να χρησιμοποιηθούν κάποιες υπηρεσίες τις οποίες έβαλε η Apple στα λειτουργικά της τότε, όπως το Home Sharing και το HomeKit Hubs.
Επιπροσθέτως, ο Brodsky ισχυρίζεται πως το ενημερωτικό – επικυρωτικό e-mail το οποίο αποστέλλει η εταιρία αφού ενεργοποιηθεί το two factor authentication, δεν είναι επαρκές, καθώς δεν αναφέρει στον χρήστη πως η ενεργοποίηση αυτή είναι μη αναστρέψιμη. Στο μηνυτήριο αναφέρεται πως το link που υπάρχει στο email της εταιρίας “περνά απαρατήρητο”. Πιο συγκεκριμένα, και πάνω στη διαδικασία, η μήνυση αναφέρει τα εξής: “Aρχικά, ο ενάγων θα πρέπει να βάλει τον κωδικό τον οποίο έχει επιλέξει στην συσκευή στην οποία ενδιαφέρεται να κάνει login. Έπειτα, ο ενάγων πρέπει να βάλει τον κωδικό του σε μια άλλη trusted συσκευή για να κάνει login. Τρίτον, προαιρετικά, ο ενάγων θα πρέπει να διαλέξει το μήνυμα Τrust or Don’t Trust. Τέταρτον, ο ενάγων θα πρέπει να περιμένει να λάβει έναν εξαψήφιο κωδικό στη δεύτερη συσκευή, ο οποίος αποστέλλεται από έναν server της Apple, μέσω διαδικτύου. Τέλος, ο ενάγων θα πρέπει να εισάγει τον εξαψήφιο κωδικό στην πρώτη συσκευή στην οποία προσπαθεί να κάνει login. Με τη συγκεκριμένη διαδικασία, κάθε login διαρκεί περίπου από 2, έως και πάνω από 5 λεπτά.”
Διαβάστε επίσης: Πως αντιμετωπίζει η Apple την απαγόρευση πωλήσεων iPhone στη Γερμανία
Ο μηνυτής πιστεύει πως η εταιρία επεμβαίνει στη χρήση της συσκευής με την “εξωτερική διαδικασία login μέσω του two factor authentication” η οποία έχει “επιβληθεί” στον χρήστη, όπως επίσης πως και ο χρόνος ο οποίος απαιτείται για να εκτελεστούν οι επιπλέον πληροφορίες για το login είναι “συνεχόμενη, συστηματική και αέναη”, και πως η εταιρία, τέλος, έχει “προκαλέσει τραυματισμούς στα δικαιώματα των μελών των εναγόντων, μιας και δεν μπορούν να επιλέξουν το επίπεδο ασφαλείας για τις συσκευές τους”.
Η μήνυση απαιτεί ασφαλιστικά μέτρα, πρόστιμα και ποινές για την Apple, και απαιτεί “όλα τα χρήματα, κέρδη και ωφέλη” τα οποία έχει λάβει η εταιρία, και αναφέρει πως η εταιρία καταπατά τον νόμο της California περί εισβολής της ιδιωτικότητας, πράγματα τα οποία δεν αναφέρεται ξεκάθαρα το πως εφαρμόζονται μέσα στο μηνυτήριο…