Η Apple στις πρόσφατες ανακοινώσεις (see here) του πρώτου οικονομικού τριμήνου του 2015, ανέφερε πωλήσεις 74.500.000 συσκευές iPhone, μέσα σε ένα μόνο τρίμηνο κυρίως λόγω της διάθεσης των iPhone 6, αλλά και την επιθετική είσοδο της εταιρείας στην Κίνα.
Εάν ρωτούσαμε τους διάφορους αναλυτές, ο γίγαντας του Cupertino αναμένεται να φέρει το τρέχον τρίμηνο, άλλες 50 εκατομμύρια μονάδες, από πελάτες στην Άπω Ανατολή. Με γνώμονα τις πηγές τους από την εφοδιαστική αλυσίδα της Ταϊβάν, κάνουν λόγο πως αναμένουν περίπου 50.000.000 αποστολές το τρέχον τρίμηνο.
Η τεχνολογική ιστοσελίδα DigiTimes αναφέρει, πως αυτή η εξέλιξη, θα λάβει χώρα κατά το πρώτο ημερολογιακό τρίμηνο του 2015. Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως δεν πρέπει να συγχέουμε το οικονομικό τρίμηνο το οποίο έχει ξεκινήσει από πέρυσι. Οι αναλυτές που παρατηρούν την αγορά εικάζουν πως “η ζήτηση για smartphones στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας, θα διατηρήσει της πωλήσεις iPhone κατά το πρώτο τρίμηνο”.
Η επέκταση στην Κίνα
Όσο επικεφαλής της Apple ήταν ο Steve Jobs, η Apple, ως εταιρεία, διέθετε περίπου 50 δισεκατομμύρια αμερικάνικα δολάρια σε μετρητά (44 δις €), και μηδαμινό ενδιαφέρον για τη μακρινή Κίνα.
Κατά τη διαδοχή του, από τον Tim Cook η εταιρεία, με γοργά βήματα διείσδυσε στην Άπω Ανατολή, θέτοντας την κίνηση αυτή ως πρωταρχικό στόχο κατά την ανάληψη καθηκόντων. Τα καταστήματα λιανικής της Apple άρχισαν να ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο, η εταιρεία επένδυσε σε διαφημιστικές καμπάνιες, επισκέψεις και από τον Tim Cook στα κέντρα συναρμολόγησης, πετυχαίνοντας μέσα σε τρία χρόνια, να διαθέτει σε μετρητά 178.000.000.000 δολάρια.
Στα χρόνια της θητείας του ως CEO ο Cook, έχει αυξήσει κατά τρεις φορές τα διαθέσιμα αποθεματικά κεφάλαια, τα οποία συγκέντρωνε η Apple τρεις δεκαετίες τώρα. Δεν χρειάζεται να έχεις κάποιος μάστερ, στα οικονομικά για να αντιληφθεί πως η Κίνα συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό, στο επίτευγμα αυτό.
Μόνο η αρχή;
Οι ίδιοι οι αναλυτές της αγοράς οι οποίοι ανέφεραν τα παραπάνω, πρόσθεσαν πως “ο λόγος των πωλήσεων Ασίας-Ειρηνικού προς τις συνολικές πωλήσεις της Apple αναμένεται συνεχώς να αυξάνεται”. Αυτό φυσικά απαιτεί ως προϋπόθεση τη συνεχή προσπάθεια από πλευράς εταιρείας, να επεκτείνει την παρουσία της στη χώρα.
Οι Κινέζοι έχουν αποκτήσει ψύχωση με τη έκδοση Gold του iPhone. Αναμένεται να επαναληφθεί το σκηνικό και για το gold Apple Watch, αν και στην περίπτωση αυτή, η wearable συσκευή της Apple, είναι πραγματικά από ατόφιο χρυσάφι.