Introduction
Η έλευση της καινούργιας έκδοσης λογισμικού φορητών συσκευών της Apple, το iOS 11, αποδείχτηκε αρκετά επαναστατική για πολλούς τομείς, αφού, από την πρώτη στιγμή παρατηρήθηκαν οι “νέες πινελιές” και οι κατά μέρους “ανακαινίσεις” που έγιναν από την εταιρεία. Μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα αλλαγών, η Apple φρόντισε να επανασχεδιάσει πλήρως τη δομή του App Store, προσθέτοντας αρκετές νέες ενότητες και “φρεσκάροντας” κάποιες παλαιότερες. Μέσα σε αυτές, ξεχωρίζει η ενότητα “Σήμερα”, όπου περιέχει δύο υποενότητες, πείτε τες όπως θέλετε, με τις ονομασίες “Game of the Day” και “App of the Day” όπου ελληνιστί σημαίνουν “Το παιχνίδι της Ημέρας” και “Η εφαρμογή της ημέρας”, αντίστοιχα. Το “κόλπο” αυτό, (γιατί περί αυτού πρόκειται), οδηγεί σε εκρηκτική αύξηση των “Downloads” της εκάστοτε εφαρμογής που “προβάλλεται” ανά ημέρα. Αυτό φυσικά δίνει μεγάλη ώθηση στους δημιουργούς των “τυχερών” αυτών εφαρμογών.
Τι λένε τα νούμερα;
Η εταιρεία Apptopia που συνέλεξε για 30 ημέρες όλα τα δεδομένα λήψεων αυτής της ενότητας, αποφάνθηκε πως οι εφαρμογές και τα παιχνίδια που προβάλλονται ως “της ημέρας”, είχαν μια εκρηκτική άνοδο εξαιτίας των “λήψεων” που έτυχαν από το κοινό. Πιο συγκεκριμένα, σε κάποιες περιπτώσεις, η ανοδική αυτή πορεία ξεπέρασε το 2.172 %.
Ανέκαθεν γνωρίζαμε πως η ενότητα των παιχνιδιών είναι μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες στο App Store της Apple, και όχι μόνο. Στην συγκεκριμένη όμως περίπτωση που μιλάμε, παρατηρείται πως αφενός, υπάρχει μεγάλη κίνηση στην ενότητα των παιχνιδιών και αφετέρου, τα παιχνίδια που είχαν την επιπλέον προώθηση (και κατά κανόνα αυτά που ήταν δωρεάν) εκτοξεύτηκαν ακόμα και κατά 963 %.
Το τελικό ποσοστό που προκύπτει από τον μέσο όρο λήψεων για τα προβαλλόμενα παιχνίδια και εφαρμογές, είναι 792 % και 1.747 %, αντίστοιχα.
Δωρεάν εφαρμογές εναντίον εφαρμογών επί πληρωμή
Εδώ τα αποτελέσματα δεν μας εντυπωσίασαν, αφού μπορούμε να φανταστούμε τον νικητή. Οι δωρεάν εφαρμογές πάντα “συγκινούσαν” μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών και τα αποτελέσματα δεν διέψευσαν αυτή τη διαπίστωση, αφού οι free εφαρμογές (συμπεριλαμβάνονται και τα παιχνίδια) προσέλκυσαν περισσότερο κόσμο.
Διαβάστε επίσης: 5 καταπληκτικές ARKit εφαρμογές για το iPhone
Ελπίδα για τις “άγνωστες” εφαρμογές
Σίγουρα, δεν είναι όλα ίσα και όμοια σε αυτό τον κόσμο. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στον χώρο των εφαρμογών. Για παράδειγμα, η εφαρμογή του Facebook είναι περισσότερο γνωστή από την αντίστοιχη Lock Be Safe. Αυτή λοιπόν την ανισότητα έρχεται να λύσει κατά κάποιο τρόπο, η νέα ενότητα του App Store.
Η έρευνα λοιπόν έδειξε πως οι εφαρμογές που είναι παγκοσμίως γνωστές, τα πήγαν πολύ πιο άσχημα σε σχέση με τις αντίστοιχες άγνωστες. Για παράδειγμα, η εφαρμογή Starbucks κατέγραψε λίγες παραπάνω λήψεις την ημέρα που ήταν “App of the Day” σε σχέση με την ακριβώς προηγούμενη. Αναμενόμενο, μιας και πρόκειται για μία από τις πολύ γνωστές εφαρμογές. Το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε γενικότερα με τις “διάσημες” εφαρμογές, που είχαν θέση μέσα στην πρώτη 20άδα της κατηγορίας τους.
Το όφελος από την άλλη, για τις μη γνωστές εφαρμογές ήταν μεγάλο. 19 από αυτές που βρίσκονταν στα “αζήτητα” του App Store, κατατάχθηκαν στη γενική κατηγορία, όπου πρακτικά σημαίνει πως σε κάποιες περιπτώσεις έκαναν ένα άλμα τουλάχιστον 1.000 θέσεων.
Κλείνοντας
Η Apple φαίνεται πως καινοτομεί για μία ακόμη φορά, έστω και αθόρυβα. Το φρεσκαρισμένο App Store τελικά, φαίνεται να ξεφεύγει από τα καθιερωμένα δεδομένα, δίνοντας την ευκαιρία σε ανώνυμους προγραμματιστές να προβληθούν. Αν με ρωτάτε, θα σας πω πως εγώ προσωπικά βλέπω την εταιρεία να ψάχνει καινούργιες ιδέες, όπως αυτή που συζητάμε στην παρούσα αναφορά, και είμαι πεπεισμένος πως σίγουρα, δεν χάνει τον χρόνο της.
Διαβάστε επίσης: iOS 11: Πώς να απενεργοποιήσετε την αυτόματη φωτεινότητα
Από DimTriant