Αν και σε έλλειψη, τα AirPods της Apple κατέλαβαν την πρώτη θέση σε πωλήσεις. Τι συμβαίνει όμως με τη διάθεσή τους στην Ελλάδα;
Τα AirPods της Apple, τα οποία πρόσφατα “έφτασαν” και στη χώρα μας (έστω, “θεωρητικά”), αποτελούν τη δεύτερη προσπάθεια της εταιρείας να εισέλθει στο χώρο των Bluetooth ακουστικών. Αν και κυκλοφορούν στην αγορά περιορισμένο χρονικό διάστημα, κυρίως όμως σε περιορισμένο αριθμό τεμαχίων λόγω δυσκολιών στην παραγωγή τους, κατάφεραν να “καταγραφούν” από την έρευνα της Slice Intelligence.
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, τον μήνα που μας πέρασε, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, το 75% του τζίρου της αγοράς των ακουστικών προήλθε από τα ασύρματα μοντέλα. Τον αντίστοιχο μήνα (Δεκέμβριο) του 2015, το ποσοστό αυτό κυμαινόταν πέριξ του 50%. Εκτιμάται πως τα νέα ακουστικά της Apple επηρέασαν έντονα το ποσοστό αυτό, καθώς κατέλαβαν το 26% του on line τζίρου της κατηγορίας των ασύρματων ακουστικών.
Το παράδοξο είναι πως εκτόπισαν από την πρώτη θέση τα μοντέλα της Beats, δηλαδή πάλι της Apple. To μερίδιο της Beats υποχώρησε στο 15,4% από το 24,1%, από τις 13 του Δεκέμβρη που κυκλοφόρησαν τα AirPods. Στην ουσία, τα ασύρματα ακουστικά της Apple κατέλαβαν σχεδόν το 40% της αγοράς.
Σύμφωνα με την έρευνα, το συνολικό ποσό που ξοδεύτηκε για ασύρματα ακουστικά κατά την ημέρα του λανσαρίσματος των AirPods, ήταν δέκα φορές μεγαλύτερο από το σύνηθες για την προ-εορταστική περίοδο. Η 13η Δεκεμβρίου ήταν επίσης η πιο “μεγάλη” μέρα σε on line πωλήσεις ακουστικών του προηγούμενου έτους.
Η έρευνα αναφέρει πως το 85% των αγοραστών των AirPods ήταν αρσενικού γένους, από τους οποίους το 35% νέοι, που γεννήθηκαν από το 2000 και μετά.
Η Apple, ως συνήθως δεν έχει προβεί σε ανακοινώσεις για τις πωλήσεις του προϊόντος της και αρκέστηκε στην αναφορά του Tim Cook πως αποτελούν μία “επιτυχία σε εξέλιξη” αλλά και πως η εορταστική περίοδος αποδείχθηκε “εκπληκτική” για τα AirPods.
Ακόμα και αυτή τη στιγμή, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, δεν υπάρχει η απαραίτητη διαθεσιμότητα και η αναμονή εκτιμάται περίπου στις έξι εβδομάδες! Η Apple διαβεβαίωσε φυσικά πως “κάνει ό,τι μπορεί” για να ικανοποιήσει τη ζήτηση.
Read also: Apple Campus 2 – Έπαψε να μοιάζει με εργοτάξιο (Video 1/’17)
Τα δεδομένα της Slice Intelligence συνελέχθησαν από on line αγορές 353.926 καταναλωτών στις ΗΠΑ. Βεβαίως, δεν αποτελούν επίσημα στοιχεία, αλλά δείχνουν τις τάσεις τις αγοράς.
Εδώ θέλω να σημειώσω πως δεν θα πρέπει να παρασυρθούμε από αυτή την έρευνα. Είναι σημαντικό να βλέπουμε τις τάσεις της αγοράς, διαβάζοντας όμως με προσοχή τα στοιχεία. Η έρευνα δεν αναφέρεται σε τεμάχια, αλλά σε τζίρο. Δηλαδή, μία πώληση ενός ζευγαριού AirPods, κατά την έρευνα “ισούται” με τρεις – τέσσερις πωλήσεις φθηνότερων ακουστικών, για παράδειγμα της τάξεως των 40€.
Συνοψίζοντας, ναι, τα AirPods ξεκίνησαν θαυμάσια, αλλά μόνο από άποψη τζίρου κατέλαβαν την πρώτη θέση στην έρευνα και όχι από άποψη όγκου πωλήσεων τεμαχίων. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, αναμένουμε την κατάληψη της πρώτης θέσης και ως προς τον αριθμό τεμαχίων, όταν η διαθεσιμότητά τους το επιτρέψει.
Τι γίνεται με τα AirPods στην Ελλάδα;
Είναι μία ερώτηση που μας την απευθύνετε συχνά. Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν τα AirPods διαθέσιμα στην ελληνική αγορά. Όμως, και να υπήρχαν, δεν θα σας συνιστούσα να προβείτε στην αγορά τους.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω πως ό,τι διαβάζετε αποτελεί προσωπική μου γνώμη και μόνο.
Λοιπόν, στο “επίσημο δίκτυο” λιανικής στην Ελλάδα, τα AirPods “αναμένονται σύντομα”. Είναι πιθανό, όπως και με το Apple Watch Series 2, να “έρχονται” ελάχιστα τεμάχια κατά περιόδους, μέχρι τουλάχιστον να ομαλοποιηθεί η ροή τους στην παγκόσμια αγορά λιανικής. Και φυσικά, αυτά τα ελάχιστα τεμάχια θα καλύπτουν τις προ-παραγγελίες.
Όμως, για μία ακόμη φορά οι Έλληνες καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν ένα extra “καπέλο”, το οποίο και ΔΕΝ δικαιολογείται από τις διαφορές στη φορολογία (και λοιπών “εξόδων” των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας). Η τιμή τους (για παράδειγμα) στη Γερμανία είναι στα 179€ και στην Ελλάδα στα 199€.
Συνιστώ στους αναγνώστες μας ή να προβούν στην αγορά των AirPods από το εξωτερικό, εφόσον έχουν κάποιον δικό τους άνθρωπο σε μια Ευρωπαϊκή χώρα ή στις ΗΠΑ ο οποίος να σκοπεύει να έρθει στην Ελλάδα, άρα και να μας τα “φέρει”, ή να κάνουν υπομονή 2-3 μήνες έως ότου γίνουν διαθέσιμα στην “ανεξάρτητη αγορά”.
Εκτιμώ πως στα “σκρουτζομάγαζα” σε 2-3 μήνες θα μπορούμε να τα προμηθευτούμε στη χειρότερη περίπτωση σε τιμές Γερμανίας με την ίδια ακριβώς κάλυψη εγγύησης. Ασφαλώς, το πρόβλημα δεν έγκειται στη διαφορά των 20€. Η νοοτροπία είναι το πρόβλημα και πρέπει επιτέλους να δράσουμε ως υπεύθυνοι καταναλωτές.
Μην ξεχνάτε πως η τιμολόγηση στη χώρα μας δε γίνεται από την Apple και πώς το “μήνυμά” μας θα πρέπει να φτάσει στα αυτιά των υπευθύνων στη χώρα μας.
by Kostthem