Τι άποψη έχεις για τα δωρεάν παιχνίδια με αγορές εντός εφαρμογής;
Πως αντιδράς όταν κατεβάζεις μία δωρεάν εφαρμογή και ανακαλύπτεις ότι αυτή, μόνο δωρεάν δεν είναι. Ο όρος που χρησιμοποιείται πλέον συχνά, για να περιγράψουμε αυτές τις εφαρμογές, είναι η λέξη Freemium(free+premium). Αντικατέστησε την προηγούμενη ορολογία Shareware. Οι περισσότερες από αυτές εμφανίζονται ως δωρεάν, αλλά έχουν την σημείωση In-app purchases (αγορές εντός εφαρμογής).
Πρόκειται για ένα έξυπνο και πετυχημένο μοντέλο κυκλοφορίας εφαρμογών. Η δωρεάν διάθεση των εφαρμογών, αυξάνει τον αριθμό τον χρηστών που οικειοποιούνται με την εφαρμογή. Έτσι μπορείς να παίξεις δωρεάν το παιχνίδι και σε ένα κομβικό σημείο, θα σου ζητηθεί να περιμένεις, ή να χρησιμοποιήσεις συνάλλαγμα του παιχνιδιού για να συνεχίσεις να παίζεις.
Θα ήταν πιο δύσκολο να αγοράσουμε μια εφαρμογή πριν την δοκιμάσουμε. Οι εταιρίες θα χρειάζονταν να κάνουν μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες και να προσφέρουν ποιοτικές και ολοκληρωμένες εφαρμογές.
Ενώ με τις Freemium εφαρμογές κατεβάζουμε ένα παιχνίδι χωρίς να έχουμε πολλές πληροφορίες για αυτό. Συχνά είναι δύσκολο, έως αδύνατο, να υπολογίσει κανείς πόσο μπορεί να κοστίσουν συνολικά οι αγορές εντός παιχνιδιού. Σε αυτήν την περίπτωση το συνάλλαγμα του παιχνιδιού μας μπερδεύει ακόμη περισσότερο
Το έναυσμα για αυτό το άρθρο είναι η πρόσφατη κυκλοφορία του Candy Crush Soda Saga.
Η πασίγνωστη εφαρμογή αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή παραδείγματα κακής χρήσης του Freemium. Προσφέρει power-ups που μπορείς μόνο να τα αγοράσεις, έχεις περιορισμένες “ζωές” για να παίξεις, χρειάζεται να συνδεθείς στο Facebook και να κάνεις αιτήματα για ζωές και κλειδιά. Διαφορετικά θα χρειαστεί να περιμένεις για αρκετές ώρες, εάν παίζεις off-line από το iPhone, ή θα αναγκαστείς να αγοράσεις τα κλειδιά, τις ζωές και τα power-up.
Παλαιότερα μπορούσες να αγοράσεις έναν Casual τίτλο παιχνιδιού, ξέροντας ότι θα σου κοστίσει 30, 40 ή 50 ευρώ. Τώρα είναι αδύνατο να υπολογίσεις πόσα χρήματα θα σου κοστίσει το αγαπημένο σου παιχνίδι. Εάν ξεκινήσεις να πληρώνεις δεν θα σταματήσεις ποτέ. Από την άλλη πλευρά, όσοι πίστευαν ότι το παιχνίδι ήταν πράγματι δωρεάν θα πρέπει να κάνουν υπομονή και να περιμένουν με τις ώρες, ή θα αρχίσουν να στέλνουν αιτήματα σε όλους τους φίλους στο Facebook.
Υπάρχουν όμως και εφαρμογές οι οποίες είναι δωρεάν και προσφέρουν κανονική εμπειρία χρήσης, στον παίχτη. Ένα παράδειγμα είναι το Plants vs Zombies 2. Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις μερικά φυτά χωρίς να τα αγοράσεις. Αλλά μπορείς να κερδίσεις όλα τα επίπεδα του παιχνιδιού, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις καμία αγορά.
Άλλο ένα δημοφιλές παράδειγμα είναι το Temple Run. Η εφαρμογή αυτή προκάλεσε το μεγάλο κύμα παιχνιδιών τύπου “endless runner”. Μπορεί να υπάρχουν αγορές διαθέσιμες εντός εφαρμογής, αλλά αυτές αφορούν κυρίως αλλαγές στα γραφικά και μερικές βελτιώσεις. Ο χρήστης μπορεί να παίξει όσες ώρες θέλει και να ξεκλειδώσει όλες τις λειτουργίες του παιχνιδιού, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσει τίποτα.
Το μοντέλο Freemium (δωρεάν εφαρμογές με αγορές εντός εφαρμογής), από μόνο του δεν είναι κακό. Μάλιστα έχει κάνει το Casual gaming ξανά δημοφιλές σε όλες τις ηλικίες. Μερικές εταιρίες όμως επιμένουν να εφαρμόζουν το μοντέλο με περιοριστικό και κερδοσκοπικό τρόπο.
from jericho