Οι δωρεάν εφαρμογές οι οποίες διαφημίζονται για τους ανθρώπους με κατάθλιψη, ή γι’αυτούς που θέλουν και προσπαθούν να κόψουν το κάπνισμα, είναι ανοιχτές πληγές για τα δεδομένα των χρηστών σε άλλες εταιρείες, όπως η Google και η Facebook, μα συχνά δεν το παραδέχονται στις πολιτικές ιδιωτικότητάς τους, όπως δείχνει μια νέα μελέτη.
H συγκεκριμένη μελέτη είναι η τελευταία και πιο πρόσφατη, η οποία υποδεικνύει τους ενδεχόμενους κινδύνους μέσω της εμπιστοσύνης ευαίσθητων και εμπιστευτικών πληροφοριών για την υγεία των χρηστών στα κινητά τους.
Αν και οι περισσότερες από τις εφαρμογές για την κατάθλιψη ή για την διακοπή του καπνίσματος που μπορούν να βρεθούν πολύ εύκολα στα stores των Αndroid και iOS μοιράζονται τα δεδομένα των χρηστών, μόνο ένα μικρό μέρος αυτών το αναφέρει ξεκάθαρα.
Διαβάστε επίσης: Σβήστε κι εσείς τις…βρωμιές σας από τα social media σας!
Τα συγκεκριμένα ευρήματα προστίθενται σε ανησυχητικές σκέψεις οι οποίες γίνονται για άλλες εφαρμογές, στις οποίες εμπιστεύεται κανείς τις πληροφορίες για την υγεία του, και κατά πόσο αυτές δεν διαμοιράζονται. Για παράδειγμα, μια έρευνα που έκανε το Wall Street Journal, η δημοφιλής εφαρμογή Flo, η οποία καταγράφει και βοηθάει τις γυναίκες με την περίοδό τους, μοιραζόταν με την Facebook τον κύκλο των χρηστών του, όπως επίσης και τα σχέδια εγκυμοσύνης τους.
Σε αυτή τη νέα έρευνα, λοιπόν, οι ερευνητές αναζήτησαν εφαρμογές χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά “κατάθλιψη” και “διακοπή καπνίσματος”. Έπειτα, κατέβασαν τις εφαρμογές, και ήλεγξαν για το αν τα δεδομένα τα οποία καταχώρησαν, μοιραζόντουσαν σε κάποιον τρίτο, παρακολουθώντας το traffic της εφαρμογής. Πολλά από τα δεδομένα των εφαρμογών που διαμοιράζονταν δεν αναγνώριζαν κατευθείαν τον χρήστη, ή ήταν ακόμη και αυστηρά ιατρικά.
Διαβάστε επίσης: Πιο πετυχημένο το Tinder από το Netflix!
Παρ’όλα αυτά, 33 εκ των 36 εφαρμογών, ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό, μοιράζονταν πληροφορίες οι οποίες έδιναν στους διαφημιστές ή στις εταιρείες ανάλυσης δεδομένων πληροφορίες για την συμπεριφορά των ανθρώπων στον ψηφιακό κόσμο. Μάλιστα, μερικοί απ’αυτούς διαμοιράζονταν πολύ ευαίσθητες πληροφορίες, όπως καταχωρήσεις σε ημερολόγια υγείας, δηλώσεις για χρήση ουσιών, όπως επίσης και usernames.
Μέσα από επεμβάσεις και παρακολουθήσεις στις μεταφορές των δεδομένων, ανακαλύφθηκε πως το 92% αυτών των εφαρμογών μοιράζονταν τις πληροφορίες των χρηστών με τουλάχιστον μία τρίτη πλευρά, κυρίως με το Facebook, αλλά και με υπηρεσίες τις οποίες διαχειρίζεται η Google, οι οποίες βοηθάνε με το marketing, τη διαφήμιση, αλλά και την ανάλυση των δεδομένων.
Το πρόβλημα είναι, πως περίπου οι μισές εξ’αυτών των εφαρμογών δεν ανέφεραν πουθενά πως τα δεδομένα των χρηστών διαμοιράζονταν και σε τρίτους, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Εννέα εξ’αυτών δεν είχαν καθόλου πολιτική ιδιωτικότητας, άλλες πέντε είχαν, μα δεν ανέφεραν πως τα δεδομένα των χρηστών θα διαμοιράζονταν κατ’αυτό τον τρόπο, ενώ άλλες τρεις ανέφεραν ρητά πως δεν υπήρχε κάποια περίπτωση να διαμοιραστούν τα δεδομένα των χρηστών.
Ακριβώς γι’αυτό τον λόγο, αναφέρεται από ειδικούς πως οι χρήστες θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με τις πληροφορίες τις οποίες διαμοιράζονται με τις εφαρμογές, όσο ελκυστική και αν ακούγεται η ύπαρξη μιας εφαρμογής που βοηθάει τον χρήση με την ψυχική του υγεία.