Αθώα η Apple για δυστύχημα που προκλήθηκε από τη χρήση του Face Time

03030ffc4617cba2c4dc1c214e9aec18 fe0
blog banner ired inner pages

Απορρίφθηκε και σε δεύτερο βαθμό η αγωγή που είχε κατατεθεί κατά της Apple, σύμφωνα με την οποία η χρήση του Face Time από έναν οδηγό, ήταν εκείνη που προκάλεσε δυστύχημα, με επακόλουθο τον θάνατο ενός επιβάτη του αυτοκινήτου.

Η αγωγή που είχε κατατεθεί τον Δεκέμβριο του 2016, υποστήριζε ότι η Apple ήταν υπεύθυνη για την αποτυχία της ενσωμάτωσης χαρακτηριστικών ασφαλείας στην εφαρμογή, τα οποία θα “κλείδωναν” τη χρήση της κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Με τη μη ενσωμάτωση τεχνολογιών διακοπής κλήσεις στο Face Time που είχαν κάνει την εμφάνισή τους σε αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, η Apple κατηγορήθηκε ότι ενεργούσε «εκούσια και προς γνώση της σε παραβίαση των δικαιωμάτων και της ασφάλειας των άλλων».

Διαβάστε επίσης: Test: Η λειτουργία του Face Unlock σε iPhone X και σε 4 Android συσκευές

Η υπόθεση απορρίφθηκε αρχικά τον Μάιο, αλλά η οικογένεια Modisette (η οποία “έχασε” την 5χρονη Moriah Modisette σε αυτό το δυστύχημα) συνέχισε τον αγώνα προς το Εφετείο, το οποίο όμως συμφώνησε με την προηγούμενη απόφαση. Το δικαστήριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Apple “δεν χρωστάει κάποια αποζημίωση στην οικογένεια Modisette”, καθώς “δεν μπορούν να αποδείξουν ότι η σχεδίαση του iPhone από την Apple αποτέλεσε προφανή αιτία για τον τραυματισμό των μελών της”.

Η υπόθεση που οδηγήθηκε στις δικαστικές αίθουσες, αφορούσε σε ένα δυστύχημα που έλαβε χώρα στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών, την παραμονή Χριστουγέννων του 2014. Τότε, ο James Modisette επιβράδυνε το όχημα που οδηγούσε εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ωστόσο ένας 20χρονος που ερχόταν από πίσω με ταχύτητα 65 μίλια την ώρα, χτύπησε στο αυτοκίνητο της οικογένειας και προκάλεσε τον τραυματισμό της 5χρονης Moriah Modisette, η οποία εξέπνευσε αργότερα σε ένα τοπικό νοσοκομείο.

Στην κατάθεσή του, ο οδηγός που προκάλεσε το δυστύχημα, είχε αναφέρει στην αστυνομία ότι κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης, χρησιμοποιούσε το Face Time στο iPhone 6 Plus, ενώ οι ερευνητές αργότερα ανακάλυψαν ότι η κλήση στην εφαρμογή δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμα, όταν η αστυνομία έφτασε στη σκηνή.

Η Apple είχε λάβει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 2014 για “κλείδωμα συσκευής υπολογιστών χειρός”, ένα σύστημα που θα απενεργοποιούσε αυτόματα τις λειτουργίες του τηλεφώνου που αποσπούσαν την προσοχή του οδηγού, κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Διαβάστε επίσης: Εμπλουτίζει τη λειτουργία της κάμερας το Facebook Messenger

Τελικά, το iOS εισήγαγε τη λειτουργία “Μην ενοχλείτε κατά την οδήγηση”, η οποία εκτελεί αποτελεσματικά ένα κλείδωμα για κλήσεις και μηνύματα, εάν ο χρήστης οδηγεί, παρόμοια με τις περιγραφές του διπλώματος ευρεσιτεχνίας. Το χαρακτηριστικό μπορεί να ρυθμιστεί, ώστε να λειτουργεί όταν η συσκευή συνδέεται με τη θύρα USB ή το Bluetooth ενός αυτοκινήτου ή να ενεργοποιείται όταν ανιχνεύονται συγκεκριμένοι τύποι κίνησης.

Τέλος, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο, έδειξε πως εισαγωγή του “Μην ενοχλείτε κατά την οδήγηση” συνέβαλε στη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ, ενώ η χρήση του τηλεφώνου μειώνεται κατά περίπου 8%. Επιπλέον, η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιήθηκε στο 80% των iPhones τον μήνα που ακολούθησε μετά το λανσάρισμα του iOS 11.

RELATED PROJECTS