Όπως και διάφορες άλλες εταιρείας που ασχολούνται με την τεχνολογία, έτσι και η Apple αποθηκεύει ορισμένες πληροφορίες μας στους servers της.
Το “παράδοξο” όμως είναι πως το Cupertino, εν αντιθέσει με άλλες εταιρείες, δεν αποθηκεύει συγκεκριμένες και ευαίσθητες πληροφορίες όπως είναι η τοποθεσία, τα μηνύματα που στέλνουν οι χρήστες κ.λπ.
Τι γνωρίζει η Apple για εμάς;
Θα εκπλαγεί κάποιος όταν δει το τι ακριβώς γνωρίζει η Apple γι’ αυτόν, αν τα συγκρίνει ας πούμε με τα του Facebook ή της Google.
Πάμε να δούμε τι γνωρίζει η Apple:
- Τις εφαρμογές που έχουμε κατεβάσει
- Έχει αρχείο για κάθε φορά που ενημερώνουμε τις εγκατεστημένες εφαρμογές
- Ταινίες, βιβλία και άλλα μέσα που έχουμε κατεβάσει
- Όλα τα τραγούδια που έχουμε αποθηκεύσει στο iTunes Match
- Τις αγορές εντός εφαρμογών
- Όλες τις συσκευές που έχετε αγοράσει από την εταιρεία μαζί με τα serial numbers
- Έχει αρχείο για όλα τα πακέτα AppleCare που μπορεί να έχουμε αγοράσει
- Έχει αρχείο με τις επισκευές των συσκευών μας αλλά και με τις ακριβείς βλάβες
- Τα serial numbers για τα παλαιότερα και νεότερα ανταλλακτικά
Τι δεν καταγράφεται;
Η Apple διευκρινίζει πως:
“Οι συζητήσεις μέσα από τα iMessages και το FaceTime προστατεύονται από end-to-end κρυπτογράφηση, κάτι που σημαίνει πως είναι προσβάσιμες μόνο από τον αποστολέα και τον παραλήπτη. Η Apple δεν έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα. Επίσης, δεν αποθηκεύουμε στοιχεία που σχετίζονται με την τοποθεσία των χρηστών, τις αναζητήσεις των χαρτών και τις αναζητήσεις στη Siri.”
Πώς κατεβάζουμε τις πληροφορίες που έχει η Apple για εμάς;
Για να κατεβάσουμε το αρχείο των πληροφοριών που γνωρίζει η Apple για εμάς, ακολουθούμε την παρακάτω διαδικασία.
Μεταβαίνουμε στη σελίδα της πολιτικής απορρήτου που έχει η Apple πατώντας εδώ και επιλέγουμε τη γλώσσα που μας ενδιαφέρει (Ελληνικά).
Στην επόμενη σελίδα κατεβαίνουμε προς τα κάτω μέχρι να βρούμε την παράγραφο “Πρόσβαση σε προσωπικές πληροφορίες”. Πατάμε στο “Εντύπου επικοινωνίας απορρήτου” που είναι με μπλε γράμματα μέσα στο κείμενο της παραγράφου.
Στο πεδίο που εμφανίζεται, επιλέγουμε τα “Θέματα απορρήτου”. Στην καρτέλα που ανοίγει καλούμαστε να συμπληρώσουμε κάποια πεδία. Συμπληρώνουμε περιοχή, δηλώνουμε όνομα, επώνυμο, email, θέμα και σχόλια. Πατάμε “Υποβολή”.
Εντός 24-48 ωρών θα λάβουμε απάντηση από την ομάδα υποστήριξης της Apple, η οποία θα μας ζητήσει κάποιες παραπάνω πληροφορίες. Τις συμπληρώνουμε όπως ακριβώς είναι και στο Apple ID μας. Οι πληροφορίες θα αφορούν:
- Όνομα και επώνυμο
- Το Apple ID
- Τη διεύθυνση email
- Τη διεύθυνση κατοικίας μας (αυτή που έχουμε δηλώσει και στο Apple ID)
- Τον τηλεφωνικό αριθμό (πάλι τον ίδιο με του Apple ID)
- Το serial number μίας Apple συσκευής μας
- Τον αριθμό του πακέτου υποστήριξης AppleCare ή την ημερομηνία που απευθυνθήκατε στην υποστήριξη του AppleCare
Εννοείται πως συμπληρώνουμε αυτά για τα οποία έχουμε στοιχεία. Για παράδειγμα, αν δεν έχουμε ενεργοποιημένο κάποιο πακέτο AppleCare, απλά δε θα απαντήσουμε στην εν λόγω πληροφορία.
Η ομάδα υποστήριξης της Apple θα μας απαντήσει άμεσα με ένα μήνυμα που θα λάβουμε στο email μας. Αυτό θα περιέχει ένα link το οποίο θα μας παραπέμπει στο αντίστοιχο αρχείο ZIP που θα πρέπει να κατεβάσουμε.
Αυτή ήταν η διαδικασία με την οποία μπορούμε να ζητήσουμε ένα αντίγραφο των πληροφοριών που γνωρίζει για εμάς η Apple.
Να τονίσουμε πως λόγω των κανονισμών σχετικά με το απόρρητο των χρηστών στην Ε.Ε. (GDPR), ενδέχεται η Apple να αλλάξει τη διαδικασία λήψης των παραπάνω πληροφοριών, κάνοντάς τη πιο απλή και εύκολη. Η εν λόγω νομοθεσία θα τεθεί σε ισχύ από τις 25 Μαΐου. Αν έχετε κάποια απορία σχετικά με την παραπάνω διαδικασία, είμαστε στη διάθεσή σας στα σχόλια.