Κατά καιρούς σας παρουσιάζουμε τις εκτιμήσεις των εταιρειών που παρακολουθούν τα μερίδια αγοράς των λειτουργικών συστημάτων φορητών συσκευών. Έτσι και σήμερα, θα ρίξουμε μια ματιά στις εκτιμήσεις της Kantar, που μαζί με την IDC αποτελούν τον πυλώνα αυτής της κατηγορίας εταιρειών. Οι εκτιμήσεις αφορούν το τρίμηνο Νοε’16-Ιαν’17.
Πριν περάσουμε στα αναλυτικά στοιχεία, να σας ενημερώσουμε για τη μεγάλη εικόνα. Το iOS ενίσχυσε το ποσοστό του σχεδόν σε όλες τις αγορές, εκτός από τρεις – σημαντικές όμως – χώρες. Επιπροσθέτως, το iPhone 7 παρέμεινε το πρώτο σε πωλήσεις smartphone σε όλες τις μεγάλες αγορές.
ΗΠΑ
Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής το iOS ανέβασε το ποσοστό του κατά 2,9% και έφτασε το 42%. Οι συγκρίσεις γίνονται πάντα με το αντίστοιχο τρίμηνο, ένα χρόνο πριν. Το ποσοστό που συγκέντρωσε το Android ανήλθε στο 56,4%.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, οι Apple και Samsung αθροιστικά προσεγγίζουν το 70% των συνολικών πωλήσεων, ενώ, ο τρίτος σε πωλήσεις κατασκευαστής, η LG, απέσπασε μερίδιο αγοράς 11,1%.
Europe
Στην ήπειρό μας, το iOS κατέκτησε το 22,7% της αγοράς, με το iPhone 7 να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων σε Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι αγορές που προβληματίζουν την Apple
Στον αντίποδα, η Apple είδε το iOS να συρρικνώνεται (ως προς το μερίδιο αγοράς) στην Ιαπωνία, στην Ισπανία και στην Κίνα. Ειδικότερα στην Κίνα, που αποτελεί και προτεραιότητα της Apple, το ποσοστό της Apple περιορίστηκε στο 16,6%, την ίδια στιγμή που το Android ενισχύθηκε κατά 9,3% και “έπιασε” μερίδιο αγοράς κοντά στο 83,2%. Ακόμα όμως και στη δύσκολη αγορά της Κίνας όπου το iOS σημείωσε πτώση, το iPhone κατετάγη πρώτο στη λίστα με τα κορυφαία σε πωλήσεις smartphones.
Διαβάστε επίσης: Ασύρματα ακουστικά έπιασαν φωτιά, κατά τη διάρκεια πτήσης
Κλείνοντας
Είναι λογικό, κάθε χρόνο στο αντίστοιχο τρίμηνο η Apple και το λειτουργικό της σύστημα iOS να κερδίζουν έδαφος έναντι του Android. Πρόκειται στην ουσία για το πρώτο τρίμηνο όπου η διαθεσιμότητα των ναυαρχίδων της εταιρείας ομαλοποιείται, συμπίπτει με την εορταστική περίοδο, αλλά και οι συσκευές της εταιρείας είναι ακόμα νέες και αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα (αν όχι το σημαντικότερο) trends της αγοράς.
Φέτος, η Apple αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο που θα προσεγγίσει τους καταναλωτές, διαθέτοντας στην αγορά τρία διαφορετικά μοντέλα του δημοφιλούς smartphone της. Κάποιοι ήδη μιλούν για μία αύξηση του ποσοστού της κατά 10-20%, προσωπικά όμως θα περιμένω να δω το τελικό line up, γιατί θεωρώ πως είναι πιθανό ο κανιβαλισμός των ίδιων των προϊόντων της που θα επιχειρήσει η εταιρεία, αυτή τη φορά να μην είναι επιτυχής. Μπορεί στην Apple να είναι εξπέρ σε αυτόν τον τομέα και να τον έχουν εφαρμόσει επανειλημμένως με επιτυχία στο παρελθόν, κρίνω όμως πως η φετινή χρονιά / συγκυρία είναι ιδιάζουσα και πως το κοινό του iPhone είναι αδύνατο να προβλεφθεί ως προς τις αντιδράσεις του.
Εκτός βέβαια και αν ο στόχος είναι οι switchers. Σε αυτή όμως την περίπτωση δεν θα πρέπει το επετειακό iPhone να είναι ακριβότερο, αλλά, να κρατήσει την “παραδοσιακή” τιμή του, ενώ ταυτόχρονα τα 7s και 7s Plus θα πρέπει να κατέβουν τιμολογιακά, τουλάχιστον μία κατηγορία. Έτσι, η εταιρεία θα μπορούσε να συνδυάσει εμπορικότητα και πρεστίζ. Αυτό δεν είναι και το ζητούμενο;
by Kostthem