Η Apple, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Strategy Analytics, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016 διέθεσε 5,2 εκατομμύρια συσκευές Apple Watch στους καταναλωτές. Ασφαλώς, πρόκειται για την εορταστική περίοδο και οι πωλήσεις αναμένονταν αυξημένες, το εντυπωσιακό όμως είναι το ποσοστό της Apple επί των συνολικών πωλήσεων, το οποίο και ανήλθε στο 63,4%!
Ο πλησιέστερος ανταγωνιστής της Apple, η Samsung, διέθεσε 800.000 έξυπνα ρολόγια στο ίδιο τρίμηνο, κατακτώντας έτσι το 9,8% της αγοράς. Όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές έξυπνων ρολογιών όπως η Garmin (respect), η Fitbit και η Huawei, αθροιστικά, πούλησαν 2,2 εκατομμύρια συσκευές και το μερίδιό τους στην αγορά αντιστοιχεί στο 26,8% επί του συνόλου.
Ο υπεύθυνος της Strategy Analytics, Cliff Raskind, ανέφερε σχετικά:
“Η ζήτηση για το Apple Watch Series 2, ως δώρο για τις γιορτές στις Δυτικές αγορές, ήταν απροσδόκητα υψηλή και έδωσε την ευκαιρία στην Apple να διαθέσει έναν μεγάλο αριθμό από τα έξυπνα ρολόγια της στο καταναλωτικό κοινό”
Διαβάστε επίσης: «Apple Watch Series 2 – Καταγράψαμε τις εντυπώσεις μας»
Θα πρέπει βέβαια να τονίσουμε πως οι προαναφερόμενοι αριθμοί αποτελούν εκτιμήσεις και πως ο τελικός αριθμός των πωλήσεων ενδέχεται να διαφέρει
Η Apple δε δίνει ακριβή στοιχεία των πωλήσεων για το Apple Watch, σε αντίθεση με τις συνήθεις πρακτικές της ως προς το iPhone, το iPad και τους υπολογιστές Mac. Αντ’ αυτού, συμπεριλαμβάνει τις πωλήσεις του Apple Watch στην κατηγορία “άλλα προϊόντα”. Σε αυτή την κατηγορία συναντάμε επίσης το set top box της εταιρείας, Apple TV, αλλά και προϊόντα όπως τα AirPods, τα προϊόντα της Beats, το iPod, καθώς και διάφορα αξεσουάρ. Έτσι, είναι αδύνατο από τα επίσημα στοιχεία να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Η εταιρεία αρκέστηκε στο να αναφέρει πως κατά το τελευταίο τρίμηνο οι πωλήσεις του Apple Watch έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ και πως η ζήτηση ήταν τόσο έντονη που η παραγωγή δεν μπορούσε να την καλύψει.
Αν και η Strategy Analytics δεν αναφέρει επακριβώς τις πηγές της, για “λόγους ανταγωνισμού”, εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε πως αυτές αποτελούνται από ένα μείγμα οικονομικών αναλύσεων και πληροφοριών από τις εφοδιαστικές αλυσίδες των εταιρειών. Είναι η ίδια μεθοδολογία ανέφερε, που οι εταιρείες ερευνών χρησιμοποιούσαν για τον εντοπισμό των πωλήσεων των κινητών τηλεφώνων κατά τη δεκαετία του ’90, αλλά και για τις πωλήσεις των “φορετών συσκευών” (wearables) από το 2013 και μετά.
Η Apple είδε την κατηγορία “άλλα προϊόντα” να σημειώνει μείωση τζίρου κατά 8% (φτάνοντας τα 4 δις δολάρια) κατά το εορταστικό τρίμηνο, πτώση η οποία κατά τον υπεύθυνο οικονομικών της εταιρείας, Luca Maestri, οφείλεται στις μειωμένες πωλήσεις του Apple TV. Εφόσον το Apple TV έχει ξεμείνει με τον επεξεργαστή Α8, η πτώση αυτή είναι πολύ λογική, θα συμπλήρωνα.
Σύμφωνα πάντα με την Strategy Analytics, η κατηγορία των έξυπνων ρολογιών έδειξε στοιχεία ανάκαμψης το έτος που μας πέρασε, αλλά, για να παγιωθεί ένα πιο θετικό status “υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να γίνουν”. Για παράδειγμα (πάντα σύμφωνα με την Strategy Analytics), η Samsung θα πρέπει να δημιουργήσει εντυπωσιακότερα ή φθηνότερα έξυπνα ρολόγια, ενώ η Apple θα πρέπει να συνεργαστεί με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας προκειμένου να μπορεί να διαθέσει το Apple Watch σε φθηνότερες, επιδοτούμενες τιμές. Κάτι τέτοιο μου φαίνεται πολύ δύσκολο, καθώς οι πάροχοι συνήθως επιδοτούν συσκευές που υποστηρίζουν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και το Apple Watch (ευτυχώς) δεν υποστηρίζει κάρτες SIM.
Επιπροσθέτως, κατά τους αναλυτές, οι κατασκευαστές θα πρέπει να ενσωματώσουν στις συσκευές τους πιο ακριβείς αισθητήρες, προκειμένου οι καταναλωτές να αρχίσουν να εμπιστεύονται περισσότερο τα προϊόντα αυτά για λόγους άσκησης και υγείας.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τοποθετηθώ σχετικά με το Apple Watch. Αν εξαιρέσουμε την τσουχτερή τιμή του, κάτι το οποίο δεν αποτελεί έκπληξη για προϊόν της Apple, πρόκειται για μία εξαιρετική συσκευή που θα πρέπει κάποιος να δοκιμάσει για κάποιες μέρες για να την εκτιμήσει πραγματικά. Πλέον, όπως δείχνουν τα στοιχεία, πρόκειται για μια πραγματική επιτυχία, κόντρα στις αρνητικές προβλέψεις.
by Kostthem