Η φράση αυτή, παραφράζοντας μια παλιά ελληνική διαφήμιση που είχε ως μότο το «Οι έξυπνοι οδηγούν Renault», περικλείει μέσα σε λίγους χαρακτήρες τα συμπεράσματα ερευνών που έγιναν στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, σχετικά με το μορφωτικό επίπεδο αλλά και το επίπεδο γνώσεων και οξυδέρκειας των χρηστών κινητών τηλεφώνων σε σχέση με τις εταιρείες προτίμησης τους.
Και στις δύο έρευνες η «κάλπη» έβγαλε Apple, δηλαδή iPhone και με διαφορά από τον δεύτερο, που είναι τα μοντέλα με λειτουργικά Android.
Η πρώτη έρευνα έγινε από το online διαφημιστικό δίκτυο Chitika, σε επίπεδο Αμερικανικών Πολιτειών.
Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι Πολιτείες με το μεγαλύτερο ποσοστό αποφοίτων κολλεγίων ρέπουν στην αγορά ενός iPhone. Η ίδια έρευνα κατέληξε στη διαπίστωση ότι τα υψηλά επίπεδα πλούτου συνδέονται με μεγάλες πωλήσεις iPhone, εύρημα το οποίο βέβαια δεν προκαλεί έκπληξη καθώς υποστηρίζει το πρώτο εύρημα, οι «έχοντες και κατέχοντες» ακολουθούν κολεγιακές σπουδές.
On a whole, Google’s (GOOGL, Tech30) Android sales are significantly higher than Apple’s (AAPL, Tech30) sales, but the iPhone remains the single most popular smartphone in the United States. More than 42% of U.S. smartphones are iPhones, according to comScore. Runner-up Samsung commands 28% of the U.S. market.
Αναλυτικά το μερίδιο της αγοράς των iPhones στις Αμερικανικές Πολιτείες βάσει της έρευνας της Chitika:
- Alaska: 65.5%
- Montana: 60.1%
- Vermont: 59.4%
- Hawaii: 58.7%
- Mississippi: 58.7%
- Connecticut: 58.1%
- Massachusetts: 56.6%
- New York: 56.2%
- Kansas: 55.6%
- New Jersey: 55.3%
- California: 53.3%
- Louisiana: 53.3%
- South Dakota: 52.9%
- West Virginia: 52.4%
- New Hampshire: 52.1%
- Rhode Island: 52%
- Illinois: 51.5%
- Georgia: 50.8%
- Idaho: 50.8%
- Kentucky: 50.5%
- Nevada: 50.5%
- Arkansas: 50.4%
- Maine: 50%
- Virginia: 50%
- Oregon: 49.7%
- Pennsylvania: 49.5%
- Wyoming: 49.5%
- Nebraska: 49%
- Utah: 49%
- North Dakota: 48.5%
- Colorado: 48.3%
- Minnesota: 48.3%
- Tennessee: 48.0%
- Maryland: 47.8%
- South Carolina: 47.2%
- Alabama: 47.1%
- Ohio: 46.3%
- North Carolina: 46.2%
- Florida: 45.8%
- Oklahoma: 45.1%
- Texas: 44.9%
- Arizona: 44.6%
- Indiana: 44.6%
- Michigan: 43.8%
- Missouri: 43.6%
- Washington: 43.6%
- Wisconsin: 43.1%
- Delaware: 42.2%
- Iowa: 42.1%
- New Mexico: 40.5%
Μια αναλυτική ανάγνωση των δημογραφικών στοιχείων της έρευνας αποκαλύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών iPhone είναι λευκοί άνδρες, οι οποίοι μάλιστα σπεύδουν να αγοράσουν το iPhone τους από τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας των νέων μοντέλων.
Η παράθεση ελάχιστων στατιστικών στοιχείων επιβεβαιώνει την προηγηθείσα ποιοτική περιγραφή. Κατά τον πρώτο μόλις μήνα της διάθεσης του πιο πρόσφατου μοντέλου iPhone στην αγορά, περίπου το 80% των αγοραστών iPhone 6 και iPhone 6 Plus στις ΗΠΑ ήταν άνδρες και σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60% είχαν ετήσιο εισόδημα μεγαλύτερο των $75,000. Η ίδια στατιστική μελέτη καταγράφει συσχέτιση της πυκνότητας του πληθυσμού μιας Πολιτείας.
Όσον αφορά στα στοιχεία πωλήσεων της αμερικανικής αγοράς, σε επίπεδο κατασκευαστών η κυριαρχία της Apple και των iPhones είναι αδιαμφισβήτητη, κατέχοντας μερίδιο 42% αφήνοντας σε μεγάλη απόσταση την Samsung η οποία ακολουθεί με 28%.
Στη δεύτερη έρευνα, της βρετανικής Landbrokes, εξετάστηκε το επίπεδο νοημοσύνης σε συνάρτηση με την καταναλωτική συμπεριφορά στην αγορά των κινητών τηλεφώνων.
Μεταξύ του κοινού, ο ερωτώμενος που έφερε τον καλύτερο χρόνο στην απάντηση του συνόλου των ερωτημάτων -47 δευτερόλεπτα- δεν έκρυψε την
προτίμηση του στα smartphones της Samsung, με τον δεύτερο –χρήστης κινητού Samsung και αυτός- να απέχει ένα λεπτό.
Ωστόσο κοιτάζοντας συνολικά τα αποτελέσματα της έρευνας, τους καλύτερους χρόνους έφερε η «ομάδα των iPhone users», με τον χρόνο συμπλήρωσης των ερωτημάτων κατά μέσο όρο, μόλις να ξεπερνά το 1,5 λεπτό, φτάνοντας στα 94 δευτερόλεπτα. Η ομάδα της Google Nexus ήρθε δεύτερη με 99 δευτερόλεπτα και οι ομάδες των Samsung και HTC ακολούθησαν με 103 και 105 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα.