Ένα νέο μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει εμφανιστεί και το Facebook το πολεμάει λυσσαλέα.
Το Facebook είναι η αποθέωση των ελεγκτικών μηχανισμών. Εις πείσμα όλων των δικαιολογιών για το αντίθετο, ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπλοκάρει εντελώς ένα συγκεκριμένο ιστότοπο από την πλατφόρμα του: το tsu.co. Και παλιότερα είχε αμφισβητηθεί η ουδετερότητα του Facebook όταν είχε εμποδίσει συγκεκριμένες ιστοσελίδες να έχουν πρόσβαση την ανεξάρτητη πρόσβαση στο δικό του internet.org. Το tsu.co είναι μια ανταγωνιστική στην αυτοκρατορία του Zuckerberg πλατφόρμα και το Facebook το αντιπαθεί τόσο πολύ που δε μπορείς ούτε καν να «ποστάρεις» το όνομά του, ακόμη ία σε προσωπικό μήνυμα. Θα λάβεις ένα μήνυμα που λέει: “You can’t post this because it has a blocked link.” (Δε μπορείτε να ποστάρετε, υπάρχει μπλοκαρισμένος σύνδεσμος).
Το Messenger και το Instagram είναι επίσης απαγορευμένες περιοχές για το tsu.co που είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για όλο τον κόσμο. Το δίκτυο αυτό επιτρέπει να μοιράζεσαι φωτογραφίες, βίντεο και οτιδήποτε περιεχόμενο με τους φίλους και ακολούθους σου (friends and followers) και αυτό είναι που κάνει το Facebook ν’ ανατριχιάζει. Από τις 25 Σεπτεμβρίου και μετά, το tsu.co έχει γίνει το αντίστοιχο του «ακατονόμαστου» (ο Λόρδος Βόλντεμορτ στο Χάρυ Πότερ) για την πλατφόρμα του Facebook. Ακόμη και να το αναφέρεις απαγορεύεται και σου πλένουν το στόμα με σαπούνι. Γιατί όμως;
Το Facebook ισχυρίζεται ότι οι χρήστες διαμαρτυρήθηκαν πως οι σύνδεσμοι του tsu.co είναι spam κάτι που το εξανάγκασε (το Facebook) να μπλοκάρει εντελώς το Tsu. Αλλά αξίζει να σημειώσουμε ότι, πριν τον «αφορισμό» του Tsu, το Facebook έκανε κατά μέσο όρο 2.543 επισκέψεις τη μέρα στη μικρότερη (4,5 εκατομμύρια χρήστες) και πιο αποκλειστική ανταγωνιστική πλατφόρμα. Και βέβαια, το Tsu πιστεύει ότι υπάρχουν πολύ περισσότερα από το spam πίσω από τις δικαιολογίες.
Δείτε ακόμη: Γιατί ονομάζουμε SPAM το junk-mail;
Είμαστε «persona non grata» (ανεπιθύμητοι) λέει ο ιδρυτής του Tsu, Sebastian Sobczak, στο CNN. «Μπορείς να πληκτρολογήσεις τις διευθύνσεις όλων των άλλων ιστοσελίδων, αλλά όχι τη δική μας. Δεν υπάρχουμε.»
Το θέμα που πονάει είναι ότι, το Tsu ενεργά ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιράζονται περιεχόμενο γιατί μπορούν να βγάλουν χρήματα από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στη σελίδα τους. Σε αντίθεση, το Facebook – και όλα τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – βγάζουν χρήματα για τους εαυτούς τους από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στις σελίδες μας (σκεφτείτε όλα αυτά τα διαφημιστικά posts που ήδη βλέπετε κάθε φορά που μπαίνετε).
Με το Tsu όμως, κρατάς το 45% για τον εαυτό σου. Άλλο ένα 45% μοιράζεται μεταξύ των φίλων που σε κάλεσαν να συμμετάσχεις στο Tsu και το υπόλοιπο 10% πάει στο Tsu. Αυτό, σύμφωνα με τη Melanie Ensign, μια από τις αντιπροσώπους του Facebook, είναι ενθάρρυνση να μοιράζεσαι περιεχόμενο κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κάποια πολύ ενοχλητικά αποτελέσματα.
«Δεν ενθαρρύνουμε τους παραγωγούς περιεχομένου να μοιράζονται το περιεχόμενό τους γιατί ξέρουμε ότι αυτό μπορεί να καταλήξει σε spamming», λέει η Melanie Ensign και πρόσθεσε ότι, αν το Tsu επρόκειτο να εγκαταλείψει αυτό το μοντέλο λειτουργίας, θα το καλοδέχονταν πάλι πίσω στο Facebook.
Αλλά οι οπαδοί του Tsu είναι κάπως πιο σκεπτικιστές. «Πολύ λίγωσε κόσμος γνωρίζει για το Tsu», είπε η Carolina Franco, μοντέλο και χρήστης του Tsu στο CNN. «Απλά δεν πιστεύω ότι το Facebook και το Instagram θέλουν το Tsu να διαδοθεί σαν τη φωτιά στο δάσος (go vira). Θα τους κόστιζε πολλά σε χρήμα.»
Και τώρα, με το δεδομένο ότι το Facebook έχει διαγράψει πάνω από ένα εκατομμύριο posts που αναφέρονται στο Tsu, φαίνεται πως τα μεγάλα παιδιά κερδίζουν για την ώρα.
Δείτε ακόμη: Τεχνολογία: Τα 5 πιο αξιοπερίεργα γεγονότα
από Elichord