Η κάμερα της συσκευής σας πρόκειται να αναδιαμορφώσει τα πάντα, αν και αυτό δεν έχει να κάνει με τη λήψη φωτογραφιών.
Η αλήθεια είναι πως οι κατασκευαστές smartphone, είναι πολύ καλοί στο να κατασκευάζουν κάμερες. Ανάμεσα στις βελτιώσεις του υλικού (hardware) και στα πλεονεκτήματα των επαγγελματικών φωτογραφιών, δεν είχαμε ποτέ καλύτερες επιλογές από τώρα, που πλέον η ναυαρχίδα τελευταίας γενιάς που βρίσκεται στη τσέπη μας, μπορεί να μας προσφέρει σχεδόν τα πάντα.
Πλέον αναλαμβάνουν οι κάμερες
Ας υποθέσουμε πως περπατάμε στον δρόμο και κάποια στιγμή το μάτι μας πέφτει πάνω σε ένα εστιατόριο. Αν θέλουμε να μάθουμε σχετικές πληροφορίες τι θα κάνουμε; Θα “googlάρουμε” όπως λέμε το όνομα του εστιατορίου και θα ψάξουμε στο internet τις πληροφορίες που θέλουμε.
Στο κοντινό όμως μέλλον, θα έχουμε πρόσβαση στις ίδιες ακριβώς πληροφορίες, στρέφοντας απλά την κάμερα του κινητού μας προς το κατάστημα.
Μέχρι στιγμής ξοδεύουμε αρκετές ώρες την ημέρα, πληκτρολογώντας γι’ αυτά τα οποία χρειαζόμαστε. Σκεφτείτε όμως πόσο αχρείαστο θα ήταν κάτι τέτοιο, αν η κάμερα του κινητού μας μπορούσε να ανιχνεύσει το υλικό του κόσμου γύρω μας.
Πόσο διαφορετικό θα ήταν αν απλά εστιάζατε με την κάμερα πάνω σε ένα αντικείμενο που έχει χαλάσει και αυτή με τη σειρά της να σας έδινε τις οδηγίες για να το επιδιορθώσετε;
Ήδη αρκετοί ονομάζουν την κάμερα και ως “πληκτρολόγιο του μέλλοντος”, προϊδεάζοντάς μας για τις ανάλογες εξελίξεις.
Ήδη οι εξελίξεις… συμβαίνουν
Το καλύτερο παράδειγμα για να προσδιορίσει τον τίτλο αυτής της ενότητας είναι η επιστροφή των QR κωδικών.
Τέσσερα περίπου χρόνια πριν, το Spotify, το Pinterest, το Snapchat και το Facebook Messenger, είχαν τις δικές τους λειτουργίες για την ανάγνωση των QR κωδικών. Μέχρι τη στιγμή που η Apple ενσωμάτωσε τη λειτουργία ανάγνωσης των κωδικών QR, στην κάμερα του iPhone.
Η συγκεκριμένη λειτουργία αποτελεί τον “πρόλογο” γα το πώς θα είναι το μέλλον, στο οποίο θα αναζητούμε πληροφορίες με βάση την ανίχνευση εικόνων.
H Google και η Pinterest, κυκλοφόρησαν ήδη προϊόντα τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες να “διαβάζουν” με την κάμερα της συσκευής τους άλλα προϊόντα του περιβάλλοντος χώρου και να τα συσχετίζουν με συγκεκριμένες αναζητήσεις.
Το εργαλείο που σχεδίασε η Google, μπορεί μέχρι στιγμής να αναγνωρίσει κείμενο, οικιακές συσκευές καθώς και συγκεκριμένα σημεία.
Από την άλλη, η πρόταση της Pinterest χρησιμοποιεί πιο πολύ την “έμπνευση”. Για παράδειγμα, κάποιος χρήστης μπορεί να εστιάσει με την κάμερα της συσκευής τους πάνω σε ένα φαγητό και αμέσως να του εμφανιστούν πιθανές κοντινές συνταγές.
Τη στιγμή που και τα δύο εργαλεία, τα οποία συμπτωματικά ονομάζονται “Lens”, είναι ακόμα σε αρχικό και ανώριμο στάδιο, μπορούν να μας δώσουν μία πιο καθαρή εικόνα σχετικά με το πού μας οδηγεί η τεχνολογία. Η Google σε μία ανάρτηση σε ένα blog, έκλεισε την αναφορά της με τη φράση “Search what you see”.
Ποια θα είναι η συνέχεια;
Ακόμη, υπάρχουν ορισμένα ζητήματα. Ένα από αυτά έχει να κάνει με τα αποτελέσματα που θα εμφανίζονται. Αν ο χρήστης “διαβάσει” ένα αντικείμενο με την κάμερα, θα εμφανίζονται κάποια αποτελέσματα. Ποιος θα είναι υπεύθυνος να αποφασίσει για το ποια θα είναι αυτά; Λογικά δε θα εμφανίζονται άσχετα και παραπλανητικά αποτελέσματα.
Ενδεχομένως, το ζήτημα αυτό να λυθεί με την AR αναζήτηση, με την οποία οι χρήστες δε θα ξέρουν για το αν υπάρχουν εναλλακτικά αποτελέσματα, πέραν αυτών που θα τους προτείνονται.
Επιπλέον, η οπτική των υπολογιστών και των καμερών, επιταχύνουν την ιδέα πως η αναζήτηση μέσα σε τόσες πολλές σελίδες είναι τόσο απαρχαιωμένη πλέον, όσο και η πληκτρολόγηση σε ένα αριθμητικό πληκτρολόγιο.
Η AR τεχνολογία (Επαυξημένη Πραγματικότητα) θα αλλάξει κατά πολύ και το απόρρητο των χρηστών. Η συνεχής επαφή με τον έξω κόσμο, μέσω των αντίστοιχων εφαρμογών, θα οδηγήσει στον διαμοιρασμό πολλών προσωπικών πλέον πληροφοριών των χρηστών, με τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν βάσιμες ανησυχίες που οι ενασχολούμενες εταιρείες τεχνολογίας, θα πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψιν τους, πριν η εξέλιξη προχωρήσει και πλέον τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.
Κλείνοντας
Πλέον, η έξυπνη κάμερα αδιαμφισβήτητα είναι γεγονός και θα είναι το μέλλον. Όπου και να κοιτάξει κάποιος, οι εταιρείες τεχνολογίας, βελτιώνουν συνεχώς τη “νοημοσύνη” των καμερών τους, με έναν πραγματικά εκπληκτικό ρυθμό.
Διαβάστε επίσης: Leagoo S9: Θα αγοράζατε ένα κλώνο Android iPhone X στα 300€;
Από τη στιγμή που καμία από τις μέχρι τώρα διαθέσιμες επιλογές δεν είναι σε θέση να αλλάξει τη ζωή μας, μπορούμε να τις δούμε ως ένα συνολικό περιεχόμενο σε έναν κόσμο όπου η κάμερα, που πλέον κατά κανόνα εμπεριέχει ισχυρά chips και ακριβείς αισθητήρες, έγινε η σημαντικότερη εφαρμογή της συσκευής μας.