Η δημοφιλής υπηρεσία ακρόασης μουσικής, Spotify, ανακοίνωσε το βράδυ της Πέμπτης που μας πέρασε πως έφτασε τον εντυπωσιακό αριθμό των πενήντα εκατομμυρίων συνδρομητών (ασφαλώς και με τον όρο “συνδρομητής” αναφερόμαστε σε όσους πληρώνουν για τη συνδρομή χωρίς διαφημίσεις κλπ και όχι σε όσους είναι εγγεγραμμένοι με έναν δωρεάν λογαριασμό). Αυτός ο αριθμός είναι εντυπωσιακός, ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε η υπηρεσία είχε σαράντα εκατομμύρια ενεργούς συνδρομητές. Το να αυξήσει μια εταιρεία / υπηρεσία το ενεργό πελατολόγιό της κατά 25% μέσα σε έξι μήνες είναι πραγματικά, κάτι το εντυπωσιακό.
Το σχετικό tweet της Spotify
Σχετικά με την αντίστοιχη υπηρεσία της Apple, Apple Music, τον Δεκέμβρη οι ενεργοί συνδρομητές είχαν φτάσει τα είκοσι εκατομμύρια και με βάση τους υπολογισμούς του MacRumors σήμερα εκτιμάται πως έχει επιτευχθεί αύξηση της τάξεως του 10%, δηλαδή, οι συνδρομητές της υπηρεσίας έχουν φτάσει τα εικοσιδύο εκατομμύρια. Φυσικά, αν θέλουμε να προβούμε σε συγκρίσεις θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το προβάδισμα της υπηρεσίας Spotify σε αυτό το μοντέλο διάθεσης μουσικής, αλλά και την εξαιρετική διαθεσιμότητα, μέσω εφαρμογών για set top boxes, smart TV’s κλπ.
Οι δύο αυτές υπηρεσίες ανταγωνίζονται έντονα μεταξύ τους και οι κακές γλώσσες αναφέρουν πως οι σχέσεις των δύο εταιρειών είναι τεταμένες. Φυσικά, από επίσημα χείλη κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί, θα πρέπει όμως να σημειωθεί πως ένας “μαραθώνιος” είναι σε εξέλιξη από τους υπεύθυνους των εταιριών για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας των προτάσεών τους, αλλά και ταυτόχρονα για την προσθήκη νέων λειτουργιών και υπηρεσιών.
Ο ανταγωνισμός που λέγαμε; Ε… λειτουργεί.
Η Apple, έχει ήδη κινηθεί με διαφορετικούς τρόπους για την προσέγγιση συνδρομητών, όπως με την προσθήκη της τηλεοπτικής εκπομπής “Carpool Karaoke”. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερες λεπτομέρειες για τη συγκεκριμένη εκπομπή, μπορείτε να ενημερωθείτε από το σχετικό άρθρο της Emma, εδώ.
Η προσωπική μου γνώμη είναι πως τέτοιες κινήσεις δεν θα ενδυναμώσουν την υπηρεσία Apple Music. Η έμφαση στο περιεχόμενο είναι γεγονός και αποδίδει ήδη, ενώ τώρα, η Apple θα πρέπει να κάνει το αυτονόητο, αλλά και παράλληλα πολύ δύσκολο για αυτή: να δείξει εξωστρέφεια και να κυκλοφορήσει την εφαρμογή για την υπηρεσία της για όλα τα OS’s, είτε πρόκειται για έξυπνες τηλεοράσεις, είτε για Android tablets, ακόμα και για το Android Auto. Οι εποχές με τις αποκλειστικότητες του iTunes και του iPod έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
από Kostthem