Η συνεχής επέκταση του internet στις μέρες μας έχει διαμορφώσει έναν κόσμο όπου καθημερινά αντικείμενα όπως η τηλεόραση, το ψυγείο, ή ακόμα και ένα ολόκληρο σπίτι λειτουργούν με internet. Το Internet of Things (IoT), όπως ονομάζεται πλέον η… πανταχού παρουσία του ίντερνετ, έχει ως στόχο να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη, πιο απλή, και τελικά πιο ξέγνοιαστη.
Γεγονός είναι όμως, ότι δεν είναι λίγες οι έγνοιες που προκαλεί, αφού συχνά παρατηρούνται σοβαρά κενά ασφαλείας, τα οποία μπορεί κάποιος να εκμεταλλευτεί κακόβουλα χωρίς να χρειάζεται να έχει επαφή με το ίδιο το αντικείμενο. Και όταν αυτό το “αντικείμενο” μπορεί να είναι το ίδιο σου το σπίτι, τότε μάλλον οι ανησυχίες που προκαλεί αυτή η ευαλωτότητα ξεπερνάνε τις ανέσεις που προσφέρει η ασύρματη διαχείριση βασικών λειτουργιών του σπιτιού σου.
Τις ανησυχίες αυτές έρχεται να διογκώσει ένα πρόσφατο tweet από τον επίσημο Twitter account της Samsung: “Το σκανάρισμα του υπολογιστή σας για malware είναι σημαντικό για να συνεχίσει να τρέχει άνετα. Αυτό ισχύει και για την QLED TV σας αν είναι συνδεδεμένη στο Wi-Fi! Προλάβετε τις επιθέσεις κακόβουλου λογισμικού στην TV σας σκανάροντας για ιούς στην TV κάθε μερικές εβδομάδες.” Μάλιστα, το tweet συνεχίζει με video link που εξηγεί τη διαδικασία βήμα προς βήμα.
Διαβάστε επίσης: To Instagram παίρνει μέτρα για την προστασία απέναντι στους hackers
Το malware scan της Samsung δεν είναι κάποιο νέο feature που η εταιρεία είχε σκοπό να προωθήσει με το επίμαχο tweet. Υπάρχει αρκετά χρόνια, ενώ στις αρχές του έτους ανακοινώθηκε και η επέκταση συμβολαίου με την McAfee για προεγκατεστημένο antivirus στις τηλεοράσεις παραγωγής 2019 της Samsung. Αναμενόμενα, λοιπόν, η ανάρτηση αυτή γέννησε υποψίες για πιθανό εντοπισμό νέων κενών ασφαλείας από την πλευρά της Samsung.
Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες και τα σχόλια δεν ήταν ακριβώς… ευχαριστήρια. Εκτός από τη γενικότερη αναστάτωση για πιθανή έκθεση σε νέες παραβιάσεις, ο κόσμος αναρωτιέται κατά πόσο διευκολύνει τη ζωή του η συμβουλή για συχνό σκανάρισμα. Και το ερώτημα είναι ρητορικό, εφόσον ο καταναλωτής αγοράζει μια Smart TV με το σκεπτικό ότι θα χρειάζεται ο ίδιος να κάνει λιγότερα και η TV να προσφέρει περισσότερα. Αντίθετα, ο καταναλωτής καλείται να “φροντίσει” το προϊόν, και μάλιστα σε ένα task το οποίο εύλογα απορεί ο κόσμος γιατί δεν έχει ρυθμιστεί να γίνεται αυτόματα.
Διαβάστε επίσης: Η Samsung ξεκίνησε τις εργασίες για 6G δίκτυα
Ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων, η Samsung διέγραψε το tweet κακήν κακώς, λίγες μόνο ώρες μετά την ανάρτησή του. Ανακοίνωση επί του θέματος δεν έχει ακολουθήσει, ωστόσο αναμένεται ότι η εταιρεία θα προσπαθήσει να “μαζέψει” την κατάσταση, καθησυχάζοντας τους χρήστες της ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Θα μπορούσαμε να κάνουμε λόγο για ένα επικοινωνιακό fail της Samsung, χωρίς μεγάλες συνέπειες, που εύκολα θα ξεχαστεί σε λίγο καιρό. Και μακάρι οι συνέπειες να είναι όντως ασήμαντες. Σε κάθε περίπτωση, ένα μέλλον με την ανάγκη να σκανάρουμε τις όλo και περισσότερες “smart” συσκευές μας, δεν φαντάζει ελκυστικό. Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί η ανάπτυξη του IoT στα χρόνια που ακολουθούν.