Αυτόματες ανακατευθύνσεις, μπορούμε να περιορίσουμε το φαινόμενο;
Πολλές εβδομάδες τώρα, αρκετοί χρήστες iOS συσκευών και όχι μόνο, αντιμετωπίζουν ένα σοβαρό πρόβλημα. Κατά την επίσκεψή τους σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες και εφαρμογές, αυτόματα μεταφέρονται στο App Store, προκειμένου να ωθηθούν να κατεβάσουν διάφορα παιχνίδια.
Το πρόβλημα εντοπίζεται σε διάφορα διαφημιστικά δίκτυα, τα οποία κανονικά θα έπρεπε να μπλοκάρουν αυτές τις ανεπιθύμητες διαφημίσεις , κάτι όμως που δεν γίνεται. Οι χρήστες αυτό που επιθυμούν είναι να διαβάσουν ένα άρθρο και βρίσκονται μπροστά σε μία προβληματική εμπειρία χρήσης.
Οι ανεπιθύμητες διαφημίσεις προωθούν παιχνίδια όπως το Candy Crush, Clash of Clans, Game of War, Zelda Dungeon και πολλούς άλλους τίτλους. Στις ιστοσελίδες οι οποίες έχουν επηρεαστεί συμπεριλαμβάνονται οι Imgur, the AP, NBC, διάφορα sites με νέα, blogs, το Ebay, Perez Hilton, SomethingAwful, WeatherUnderground, TwitPic, Cheezburger.com. Slickdeals, NHL, και πολλές άλλες.
Τώρα τελευταία το πρόβλημα εντοπίζεται έντονα και στην Ελλάδα. Το ίδιο σκηνικό έχουμε δει και στο παρελθόν, όπου και αντιμετωπίστηκε.
Στη περίπτωση του Imgur και ιδιαίτερα οι αναγνώστες του Reddit, διαμαρτύρονται για το πρόβλημα πάνω από δύο μήνες. Την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία ανταποκρίθηκε, λέγοντας πως προσπαθεί να ανακαλύψει ποιο δίκτυο διαφημίσεων, είναι υπαίτιο, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο.
Οι διαφημίσεις που κάνουν αυτόματα ανακατεύθυνση, πλήττουν τόσο το App Store, όσο και άλλες πλατφόρμες, μέσα από εφαρμογές και ιστοσελίδες, οι οποίες προέρχονται από δίκτυα τρίτων. Οι διαφημίσεις μετακινούνται συνεχώς και είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εντοπιστούν και να μπλοκαριστούν. Είναι δύσκολο επίσης να βρεθούν τα δίκτυα τα οποία συμμετέχουν στις auto-click διαφημίσεις, δίνοντας την έγκρισή τους μία φορά και στη συνέχεια δεν γνωρίζουν και οι ίδιοι πως να τις σταματήσουν.
Επιπλέον διαφημιστικά δίκτυα πολλές φορές συνεργάζονται με αυτού του είδους τις εταιρείες , θολώνοντας το τοπίο προέλευσης και υπευθυνότητας. Κάποιες μεγάλες ιστοσελίδες όπως το NBC, αναγκάστηκαν να εμποδίσουν ολόκληρη την κατηγορία mobile gaming, από τις διαφημίσεις τους.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε στην ιστοσελίδα TechCrunch, πως το θέμα ενδεχομένως να προέρχεται από το υπόλοιπο απόθεμα διαφημίσεων, το οποίο ελέγχεται από τη Google και πλέον έχει επιλυθεί.
Εν τω μεταξύ, ο Todd Haskell, CRO του Hearst Magazines Digital Media, ανέφερε πως η εταιρεία συνεργάζεται με δίκτυα όπως AdX και AdSence, τα οποία ανήκουν στη πλατφόρμα της Google, προκειμένου να τις εντοπίσουν και να τις σταματήσουν. Το πρόβλημα φαίνεται να πηγάζει από εταιρείες τυχερών παιχνιδιών, όπως το King ή το Supercell των οποίων εφαρμογές προωθούνται. Όμως τα πιο ύποπτα είναι τα ίδια τα δίκτυα διαφημίσεων. Πολλές από αυτές τις εταιρείες ακολουθούσαν ανάρμοστες πρακτικές και στο παρελθόν.
Το πιο πιθανό είναι πως κάποια διαφημιστικά δίκτυα έχουν άμεση σχέση ή αγοράζουν από άλλους διαφημιστικούς οίκους τέτοια πακέτα, προκειμένου οι εφαρμογές τους να έχουν καλύτερη απόδοση. Οι δημιουργοί αυτών των παιχνιδιών, όπως η εταιρεία King και η Supercell, δηλώνουν άγνοια, καθώς αγοράζουν μεγάλα διαφημιστικά πακέτα, τα οποία είναι συνδεδεμένα με πολλαπλά μέσα ενημέρωσης, εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Appsfire, Ouriel Ohayon.
Το δελτίο τύπου από την King υποστηρίζει τη θεωρία αυτή. Η εταιρεία αναφέρει πως έχει γνώση του προβλήματος των ανακατευθύνσεεων, και σε καμία περίπτωση δεν συμμερίζεται αυτή την πρακτική προσπαθώντας να την ανακαλύψει και να την αποτρέψει.
“King’s contracts with suppliers explicitly state that this practice is not allowed when working with the company, and it will terminate contracts and no longer work with any suppliers found in breach of contract by creating these redirects. Where King can get exact links and examples of where the-se redirects are happening, it can try to track the supplier that is using these redirects. Any details given to help track down guilty parties are appreciated.”
Οι συμβάσεις του King με τους συνεργάτες, δηλώνει ρητά η εταιρεία πως δεν επιτρέπουν την πρακτική αυτή κατά τη συνεργασία τους και οι συμβάσεις αυτές θα καταγγέλλονται, με λίγα λόγια.
Μία επιπλέον θεωρία σχετικά με τις διαφημίσεις αυτόματης ανακατεύθυνσης είναι, πως πρόκειται για bug, αν και δεδομένης της έκτασης του προβλήματος σήμερα είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Οι εκδότες οι οποίοι επιτρέπουν τέτοιου είδους διαφημίσεις έως ένα βαθμό είναι θύματα, καθώς δεν το γνωρίζουν, αν και θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικοί για το ποια δίκτυα προωθούν διαφημίσεις στις ιστοσελίδες τους και πως συμπεριφέρονται οι διαφημίσεις αυτές.
Κατά την άποψή μας, μέρος της ευθύνης μοιράζεται και η Apple, καθώς σε τυχαίους ελέγχους θα μπορούσε να διαπιστώνει την ποιότητα της επικοινωνίας των εφαρμογών – που είναι αναρτημένες στο App Store – με διάφορα διαφημιστικά δίκτυα και να τους ζητά να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς.Θα μπορούσαν επίσης να διαμορφώσουν την εφαρμογή Safari ώστε να εμποδίζει τις αυτόματες ανακατευθύνσεις.
Το καταλαβαίνουμε πως όλο αυτό είναι ένα δύσκολο εγχείρημα αλλά με τον τρόπο που αντιμετωπίζει σήμερα την κατάσταση (αμέτοχη), συμμετέχει στην προβληματική πλέον εμπειρία χρήστη.
H Apple έχει επίγνωση του προβλήματος αλλά δεν έχει σχολιάσει το θέμα ως σήμερα. Για οτιδήποτε νεότερο το άρθρο μας θα ενημερωθεί.
από DINFUN