Ανατρέχοντας στον οδηγό μας για τη δημιουργία Email, αλλά και γενικότερα στον περίγυρό του και σε διάφορες έρευνες, μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει πως η δημοφιλέστερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι, πλέον, το Gmail, έχοντας πολλαπλάσιους χρήστες από τους ανταγωνιστές του, και είναι στις ζωές των περισσότερων ανθρώπων, είτε αυτοί έχουν ενεργή απασχόληση με την τεχνολογία, είτε όχι.
Δημιουργία λογαριασμού Gmail
Πλέον, η δημιουργία λογαριασμού Gmail είναι κάτι πολύ απλό, όπως και εξηγήσαμε στον οδηγό μας για τη δημιουργία Εmail, τον οποίο μπορείτε να συμβουλευθείτε, προκειμένου να πραγματοποιήσετε εύκολα και γρήγορα ένα άνοιγμα λογαριασμού Gmail. Παρακάτω, σας έχουμε ετοιμάσει έναν οδηγό ακόμα για τις λειτουργίες που έχει ένας λογαριασμός Google, έτσι ώστε να μη χρειαστεί ποτέ να ξαναρωτήσετε κάποιον “Πως μπορώ να δω τα email μου;”, “Πως γίνεται η Gmail σύνδεση;”, “Πως γίνεται η Gmail εγγραφή;” ή “Πως μπαίνω στα Gmail εισερχόμενα;”.
H Google έχει δημιουργήσει μια πολύ εύχρηστη και πρακτική πλατφόρμα, η οποία βέβαια κρύβει αρκετά μυστικά, και πολλές λειτουργίες, οι οποίες μπορούν να σας κάνουν τη ζωή ευκολότερη, όχι μόνο στο επίπεδο του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά και στην καθημερινότητά σας γενικότερα, προσφέροντάς σας ηλεκτρονικό ημερολόγιο, σημειωματάριο, αλλά και λίστα υπενθυμίσεων, τα οποία μπορείτε να ανανεώνετε διαρκώς, και να σας ενημερώνουν για οτιδήποτε χρειάζεστε άμεσα, σε όλες τις συμβατές με τις εφαρμογές της Google συσκευές. Αυτό, πρακτικά, συνεπάγεται, πως γίνεται αυτόματη και ταυτόχρονη ανανέωση του περιεχομένου του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου και των λοιπών εφαρμογών της Google, στον υπολογιστή σας, στο smartphone σας, το tablet σας, και γενικότερα σε οποιαδήποτε συσκευή υποστηρίζει τις εφαρμογές της εταιρίας.
Λογαριασμός Gmail (Λογαριασμός Google) – Gmail είσοδος
Όπως και να’χει, δεν θα έχετε πρόσβαση σε τίποτα από τα παραπάνω εάν δεν έχετε προβεί σε δημιουργία λογαριασμού Google, ο οποίος κατ’επέκταση θα είναι και ο λογαριασμός Gmail σας. Δεν χρειάζεται να κάνετε δύο φορές εγγραφή στο Gmail, μιας και με το άνοιγμα λογαριασμού Google, θα μπορείτε να συνδεθείτε απευθείας στο Gmail σας, όπως επίσης και σε όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες της Google.
Ξεκινώντας από το κομμάτι του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, από τη στιγμή που θα συμπληρώσετε τα στοιχεία σας (όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης) και συνδεθείτε στον λογαριασμό Google σας, θα γίνει η Gmail είσοδος και θα βρεθείτε στην κεντρική οθόνη του λογαριασμού Gmail.
Nα θυμάστε πάντοτε, πως μπορείτε να ανακτήσετε τον κωδικό σας, σε περίπτωση που τον ξεχάσατε, μέσω της φόρμας που υπάρχει ακριβώς κάτω από το πλαίσιο στο οποίο συμπληρώνετε στα στοιχεία σας, οπότε είναι καλό να θυμάστε ακριβώς τι έχετε δηλώσει κατά την εγγραφή σας, προκειμένου να μην έχετε προβλήματα σε περίπτωση που δεν μπορεί να γίνει η Gmail είσοδος.
Στο αριστερό μέρος της οθόνης μπορείτε να παρατηρήσετε μία στήλη η οποία έχει διάφορες κατηγορίες. Πατώντας το βελάκι το οποίο δείχνει προς τα κάτω με την επιλογή “Περισσότερα”, εμφανίζονται όλες οι ετικέτες, οι οποίες είναι, δηλαδή, όλες οι κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα μηνύματα που λαμβάνετε.
Στη μέση της οθόνης εμφανίζονται τα μηνύματά σας, τα οποία από αριστερά προς τα δεξιά αναφέρουν τον αποστολέα του μηνύματος, το θέμα του, όπως επίσης εμφανίζουν και μια προεπισκόπηση του περιεχομένου, δηλαδή την αρχή του μηνύματος. Ανάλογα με το μέγεθός του, μπορεί να εμφανίζεται και όλο το μήνυμα, εφ’όσον αυτό είναι σχετικά σύντομο.
Η φυσιολογικότερη ερώτηση που θα μπορούσε να έχει κανείς, μέχρι στιγμής, θα ήταν “πως μπορώ να δω τα email μου;”.
Πως μπορώ να δω τα email μου;
Σε περίπτωση που έχετε ένα νέο μήνυμα το οποίο δεν έχετε διαβάσει, αυτό εμφανίζεται με έντονη γραμματοσειρά στο κέντρο της οθόνης, όπως επίσης και στην κατηγορία “Εισερχόμενα” αριστερά, εμφανίζεται ένας αριθμός, ο οποίος αντιστοιχεί στα αδιάβαστα μηνύματα τα οποία έχετε.
Οι κατηγορίες, οι οποίες αναφέρονται αριστερά λοιπόν, ξεκινούν από τα “Εισερχόμενα”, η οποία είναι η γενική κατηγορία στην οποία έρχονται τα νέα σας μηνύματα, και αυτή στην οποία παραμένουν, εφ’όσον δεν τα μετακινήσετε κάπου αλλού. Έπειτα, στην κατηγορία ονόματι “Με αστέρι” μπαίνουν τα μηνύματα τα οποία έχουν σηματοδοτηθεί από εσάς με το σύμβολο του αστεριού, και είναι αυτά τα οποία μπορεί κανείς να θεωρήσει ως σημαντικότερα, τα οποία θα εμφανίζονται με έντονη γραμματοσειρά, ανεξαρτήτως παλαιότητας. Για να βάλετε αστέρι σε ένα μήνυμα, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε την ανάλογη εικόνα με το σύμβολο, αριστερά του ονόματος του αποστολέα στη λίστα των μηνυμάτων σας.
Στην κατηγορία “Σε αναβολή”, μπορείτε να βάλετε μηνύματα τα οποία δεν θέλετε να εμφανίζονται προσωρινά στα εισερχόμενά σας, χωρίς όμως να τα διαγράψετε, θέτοντας εσείς οι ίδιοι μια χρονική στιγμή στην οποία θέλετε να επανέλθουν στην αρχική τους, πιο περίοπτη θέση.
Η κατηγορία “Σημαντικά” είναι αντίστοιχη με αυτή ονόματι “Με αστέρι”, μόνο που τα μηνύματα τα οποία βρίσκονται εκεί, καταλήγουν σε αυτή την κατηγορία μέσω ενός αυτοματοποιημένου αλγορίθμου της Google, στην λειτουργία του οποίου δεν μπορείτε να κάνετε κάποια παρέμβαση, ενώ στα “Aπεσταλμένα”, όπως σωστά αντιληφθήκατε, υπάρχουν τα μηνύματα τα οποία έχετε στείλει εσείς οι ίδιοι μέσω του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου.
Η κατηγορία “Όλη η Αλληλογραφία” είναι η μόνη η οποία περιλαμβάνει όλα σας τα email, ανεξαρτήτως κατηγορίας, και τα διατηρεί συγκεντρωμένα σε ένα κοινό σημείο, για να μπορείτε να τα αναζητήσετε ευκολότερα.
Μια πολύ χρήσιμη λειτουργία την οποία έχει ενσωματώσει η Google στο ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο, είναι η αυτόματη αποθήκευση των μηνυμάτων σας, ακόμη και κατά τη διάρκεια την οποία τα συντάσσετε. Εάν, δηλαδή, για κάποιο λόγο δεν αποστείλετε το μήνυμά σας εκείνη την ώρα, είτε γιατί δεν το έχετε ολοκληρώσει, είτε γιατί συνέβη το οτιδήποτε, ο φάκελος “Πρόχειρα” ανανεώνεται αυτομάτως με το τελευταίο σας μήνυμα, ακριβώς μέχρι και τη στιγμή που σταματήσατε να πληκτρολογείτε και έκλεισε η εφαρμογή, ή το παράθυρο στο οποίο συντάσσατε το μήνυμα.
Κατόπιν, στα “Ανεπιθύμητα Μηνύματα”, τοποθετούνται αυτόματα μέσω του συστήματος της Google, με μια διαδικασία αντίστοιχης με αυτή που ακολουθείται για τα “Σημαντικά”, μηνύματα τα οποία θεωρούνται πως δεν αφορούν το χρήστη, πως παρουσιάζουν κάτι το ψευδές, και γενικότερα κρίνονται προς αποφυγή. 30 μέρες αφού έρθει ένα τέτοιο μήνυμα, και κριθεί ως ανεπιθύμητο, αν δεν μετακινηθεί από τον χρήστη σε κάποιο άλλο φάκελο, ή δε διαγραφεί από τον ίδιο, τότε θα διαγραφεί αυτόματα από το σύστημα, μετά το πέρας αυτού του χρονικού πλαισίου.
Πολύ σημαντική παρατήρηση, όμως, είναι πως, ενίοτε, ο αλγόριθμος της Google λανθάνει, και τοποθετεί μηνύματα τα οποία είναι κανονικά στον συγκεκριμένο φάκελο, οπότε καλό θα ήταν να ελέγχετε συχνά και τη συγκεκριμένη κατηγορία, μήπως και “ξέφυγε” κάτι το οποίο θα έπρεπε να υπάρχει στα κανονικά σας εισερχόμενα…
Αντίστοιχη κατηγορία αποτελεί και ο “Κάδος Απορριμάτων”, στον οποίο όμως μπαίνουν μηνύματα τα οποία έχει διαγράψει ο ίδιος ο χρήστης, και τα οποία παραμένουν εκεί για επίσης 30 μέρες, πριν διαγραφούν αυτόματα από το σύστημα.
Κάπου εδώ να σημειωθεί πως όποια κατηγορία από τις μη κύριες θέλετε να εμφανίζεται στην κύρια λίστα, δηλαδή στις πιο “πάνω” επιλογές, μπορείτε να το επιλέξετε κρατώντας πατημένο το αριστερό κλικ, και να το σύρετε πιο πάνω στη λίστα. Θα εμφανιστεί το αντίστοιχο μήνυμα επιτυχίας, και έτσι η ετικέτα σας θα εμφανίζεται μαζί με τις υπόλοιπες κύριες. Με τον ίδιο τρόπο, μπορείτε να αφαιρέσετε κάποια εξ’αυτών από την ίδια λίστα, επιλέγοντάς την με δεξί κλικ, και βάζοντάς την στις μη κύριες επιλογές χαμηλότερα.
Όπως και να’χει, η αναζήτηση μέσω της κεντρικής μπάρας, πάντως, είναι πολύ αποτελεσματική και άμεση, και έχει καταστήσει την αναζήτηση των email, οπουδήποτε και να βρίσκονται, πάρα πολύ σύντομη και εύκολη, οπότε σας προτείνουμε να την χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν περισσότερο, προκειμένου να αποφεύγετε να χάνετε χρόνο και να κοπιάζετε για να βρείτε το οτιδήποτε στα μηνύματά σας.
Πως γράφω ένα email;
Σε επίπεδο μηνύματος, τώρα, πατώντας πάνω αριστερά το μεγάλο κουμπί “Σύνταξη”, εμφανίζεται το παράθυρο της σύνταξης και αποστολής μηνύματος. Η πρώτη μπάρα είναι για τους παραλήπτες, στην οποία πληκτρολογείτε τις διευθύνσεις στις οποίες θέλετε να αποστείλετε το μήνυμά σας.
Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι για να θέσετε τους παραλήπτες ενός μηνύματος. Ο απλός τρόπος είναι στο “Προς”, με τον οποίο υποδηλώνετε προς τον παραλήπτη του μηνύματος πως θέλετε την προσοχή του, καθώς και την απάντησή του.
Ο επόμενος τρόπος είναι πατώντας το “Κοινοποίηση”, με το οποίο στέλνετε ένα αντίγραφο για πληροφόρηση, και θέλετε επίσης να γνωστοποιηθεί στους παραλήπτες σε ποιους άλλους διαμοιράστηκε το μήνυμα, ενώ με το “Κρυφή Κοινοποίηση”, στέλνετε ένα αντίγραφο του εν λόγω μηνύματος σε κάποιον, χωρίς να μπορούν οι υπόλοιποι παραλήπτες να δουν ότι διαμοιράστηκε και σε εκείνον.
Αφού, λοιπόν, ορίσετε τους παραλήπτες σας και βάλετε θέμα στο email σας, στο μεγάλο πλαίσιο κάτω από αυτά είναι ο χώρος στον οποίο συντάσσετε το μήνυμά σας. Oι επιλογές κάτω από το πλαίσιο σας δίνουν την δυνατότητα να αλλάξετε τη γραμματοσειρά, το μέγεθος και τα χρώματα των γραμμάτων, να επισυνάψετε κάποιο αρχείο, να ανεβάσετε κάτι από το Google Drive, ή να χρησιμοποιήσετε κάποιο emoji.
Πως επισυνάπτω ένα αρχείο στο email μου;
Να σημειωθεί πως αν κρατήσετε πατημένο κάποιο αρχείο και το “ρίξετε” οπουδήποτε μέσα στο πλαίσιο στο οποίο γράφετε το μήνυμά σας, επισυνάπτεται αυτόματα στο email, αν πληροί, φυσικά, το όριο του μεγέθους των συνημμένων αρχείων της Google, το οποίο είναι στα 25MB. Τέλος, υπάρχει και μια επιλογή για λειτουργία εμπιστευτικότητας, στον οποίο μπορείτε να θέσετε μια ημερομηνία λήξης ή κάποιον κωδικό πρόσβασης, προκειμένου το μήνυμα να μην είναι προσβάσιμο από τους παραλήπτες μετά από κάποιο πεπερασμένο χρονικό διάστημα.
Σε επίπεδο εισερχομένων μηνυμάτων, εάν μπείτε σε ένα από τα μηνύματά σας, πάνω δεξιά θα δείτε την επιλογή με το αστέρι που αναλύσαμε προηγουμένως, την επιλογή της “Απάντησης”, και δίπλα από αυτήν ένα μενού με διάφορες επιλογές, όπως αυτό της “Προώθησης”, με το οποίο μπορείτε να στείλετε κατ’ευθείαν ένα email που λάβατε σε κάποιον άλλο, να το εκτυπώσετε, να το διαγράψετε, να βάλετε τον αποστολέα του στις επαφές σας, να το αναφέρετε ως ανεπιθύμητο, και άλλες επιλογές, τις οποίες καλό θα ήταν να δείτε κι εσείς οι ίδιοι, προκειμένου να έχετε μια εικόνα του εύρους αυτών, προκειμένου να γίνεται ευκολότερη και η χρήση της πλατφόρμας από εσάς.
Στο αριστερό τμήμα του μηνύματος, εάν πατήσετε την επιλογή “Αρχειοθέτηση”, το εισερχόμενο μήνυμα δεν διαγράφεται, φεύγει απλώς από τα Εισερχόμενά σας, και μπορεί να βρεθεί μόνο στην κατηγορία “Όλη η αλληλογραφία”, την οποία αναφέραμε παραπάνω, έτσι ώστε να μη βρίσκεται στη λίστα των κύριων μηνυμάτων σας.
Οι τελευταίες δύο επιλογές αυτής της λίστας που δεν έχουμε αναφέρει ακόμα, είναι η “Μετακίνηση” και οι “Ετικέτες”. Να σημειωθεί, αρχικά, πως και οι δύο αυτές επιλογές δεν αλλάζουν το μήνυμά σας καθόλου, ούτε αποθηκεύουν κάποιο αντίγραφό του, απλώς το σηματοδοτούν, προκειμένου εκείνο να ενταχθεί σε κάποια κατηγορία, την οποία θα ορίσετε εσείς οι ίδιοι.
Όπως θα παρατηρήσατε, υπάρχουν άλλες τρεις κατηγορίες στα Εισερχόμενά σας, οι οποίες αναφέρουν “Κύρια”, “Κοινωνικά” και “Προσφορές”. Ο διαχωρισμός αυτός γίνεται και πάλι από την Gοοgle, ανάλογα με τον αποστολέα, συνήθως, του μηνύματος, και με την “Mετακίνηση” μπορείτε να μεταφέρετε τα μηνύματά σας και σε αυτές τις κατηγορίες, ή να δημιουργήσετε μία δική σας. Προτείνουμε, όμως, αντί αυτών, τις “Ετικέτες” στην επόμενη επιλογή, οι οποίες είναι πρακτικότερες, καθώς κατηγοριοποιούν ξεχωριστά τα μηνύματά σας, μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε κατηγορία θέλετε και κατόπιν να την χρωματίσετε, έτσι ώστε να μπορείτε να διαχωρίζετε και αισθητικά τις κατηγορίες σας, καθιστώντας τη χρήση τους ακόμα πιο πρακτική.
Στις υπόλοιπες επιλογές, ξεχωρίζει η “Σίγαση”, κατά την οποία ενεργοποιώντας την, δεν σταματάτε να λαμβάνετε μηνύματα στη συγκεκριμένη συζήτηση, παρά μόνο τις ειδοποιήσεις που λαμβάνετε γι’αυτή, είτε προσωρινά, είτε μόνιμα.
Σε γενικότερο επίπεδο, βρισκόμενοι στην κεντρική οθόνη του Gmail, εάν πατήσετε το γρανάζι πάνω δεξιά, με την ένδειξη “Ρυθμίσεις”, θα βρείτε πολλές επιλογές, τις οποίες κάποια στιγμή, εφ’όσον έχετε τον χρόνο και την όρεξη, θα ήταν καλό να δείτε, προκειμένου να προσαρμόσετε επακριβώς το Gmail σας στις ανάγκες και επιθυμίες σας. Εμείς, πάντως, έχουμε να σας προτείνουμε να ξεκινήσετε από το “Η εικόνα μου”, μέσω της οποίας μπορείτε να βάλετε μια φωτογραφία η οποία θα εμφανίζεται σε κάθε μήνυμά σας, όπως επίσης και από την “Υπογραφή”, την οποία μπορείτε να έχετε έτοιμη, και να συνοδεύει κάθε μήνυμά σας, δίχως να χρειάζεται να την βάζετε εκ νέου κάθε φορά.
Στις γενικότερες “Ρυθμίσεις”, η πυκνότητα προβολής προσαρμόζει το μέγεθος του περιβάλλοντος του Gmail, έτσι ώστε να επιλέξετε αυτό που σας βολεύει καλύτερα, ενώ επίσης στην επιλογή “Θέματα” μπορείτε να διακοσμήσετε τo Gmail σας, έχοντας την ευκαιρία να επιλέξετε από μια πληθώρα θεμάτων, τα οποία χρωματίζουν αναλόγως και τα κουμπιά των επιλογών που υπάρχουν στο περιβάλλον του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου. Eπίσης, εάν το προτιμάτε, μπορείτε να βάλετε και μια φωτογραφία της αρεσκείας σας.
Στην επιλογή “Πρόσθετα”, μπορείτε να κατεβάσετε διάφορες εφαρμογές και επεκτάσεις για το Gmail σας, τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλούς και διάφορους σκοπούς, οπότε ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες σας, μπορείτε να ανατρέξετε στη λίστα των εφαρμογών, προκειμένου να βρείτε κάτι που σας καλύπτει και σας αρέσει, και να είστε σχεδόν σίγουροι πως κάποιος θα έχει φροντίσει για εσάς, μιας και λογικά θα βρείτε αυτό που ψάχνετε!
Φυσικά, όλα τα παραπάνω δεν είναι όλα όσα έχει να επιδείξει η πλατφόρμα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Google, απεναντίας, έχει πολλές λειτουργίες και μυστικά, ακόμα και για τους πιο έμπειρους χρήστες. Παρ’όλα αυτά, είναι μια πολύ καλή αρχή, και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των λειτουργιών της πλατφόρμας, όπως και της χρήσης που πρόκειται να κάνει κανείς. Επίσης, παρά τις αναβαθμίσεις που γίνονται με τον καιρό, οι γνώσεις αυτές είναι θεμελιώδεις και η χρησιμότητά τους παραμένει η ίδια, παρά τις αναβαθμίσεις που επέρχονται και πρόκειται να επέλθουν στην πλατφόρμα. Φυσικά, η λειτουργικότητα είναι κάτι το οποίο διακρίνει την πλατφόρμα της Google, η οποία, κατά γενική ομολογία, γίνεται όλο και πιο εύχρηστη με το πέρασμα του χρόνου και των εκδόσεων…
Δείτε ακόμη: Συγχρονίστε τους λογαριασμούς iCloud, Google, Outlook στα Windows 10