Τελικά το νέο MacBook Pro αποδεικνύεται πιο εμπορικό από ό,τι θα περιμέναμε
Πριν λίγες εβδομάδες η Apple μας παρουσίασε το νέο της laptop, MacBook Pro. Αρκετοί ενθουσιάστηκαν, άλλοι απογοητεύτηκαν, όπως όμως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, η νέα έκδοση του notebook της Apple θα είναι αρκετά δημοφιλής.
Ο Elichord, μας είχε καταθέσει τις απόψεις του και κυρίως τις επιφυλάξεις του (όχι μόνο για το MacBook Pro), στο εξαιρετικό κείμενο που ακολουθεί:
Διαβάστε: Η άποψη του ired – Apple, τι απέγινε η καινοτομία;
Ας ξεκινήσουμε όμως με τα νέα δεδομένα. Ο Phil Schiller, σε δημόσια τοποθέτησή του, ανέφερε πως το νέο MacBook Pro έκανε νέο ρεκόρ πωλήσεων, σε σύγκριση με το λανσάρισμα των προηγούμενων Pro φορητών υπολογιστών της εταιρίας, με βάση πάντα τις on line παραγγελίες.
Συμπληρωματικά, με βάση τις πληροφορίες από την εφοδιαστική αλυσίδα, αναφέρονται αυξημένες παραγγελίες από την ίδια την Apple προκειμένου να καλύψει επαρκώς τη ζήτηση. Κάτι, που δείχνει αν μη τι άλλο τη θερμή υποδοχή που επιφύλαξαν οι καταναλωτές στο νέο MacBook pro.
Τζίρος ανά μοντέλο, με βάση τις πωλήσεις του MacBook Pro
Υπάρχει και συνέχεια: η εταιρία ερευνών, Slice Intelligence, ανακοίνωσε πως το νέο MacBook Pro ξεπέρασε σε πωλήσεις όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα της αγοράς το 2016. Με βάση τις πωλήσεις των πρώτων πέντε ημερών των on line παραγγελιών, το νέο MacBook Pro ξεπέρασε σε τζίρο (revenue) τα Microsoft Surface Book, ASUS Chromebook Flip, Dell Inspiron 2-in-1 και Lenovo Yoga 900.
Για να είμαι πιο ακριβής, ξεπέρασε σε τζίρο το σύνολο των αντίστοιχων πωλήσεων των ανταγωνιστικών μοντέλων.
Τα νέα “έρχονται” σε πλήρη αντίθεση με τις (δικαιολογημένες) ιαχές διαμαρτυρίας, κυρίως των “Pro χρηστών”, οι οποίοι είχαν κριτικάρει άγρια την έλλειψη θυρών όπως της SD κάρτας, ή τον περιορισμό της μνήμης RAM που μπορεί να εγκατασταθεί (έως 16GB).
Η Slice Intelligence αντλεί δεδομένα από 4,4 εκατομμύρια καταναλωτές που αγοράζουν on line και είναι σε θέση να επεξεργαστεί τις ηλεκτρονικές αποδείξεις που εκδίδονται κατά τις αγορές αυτών των καταναλωτών. Κατ’ επέκταση, οι έρευνές της θεωρούνται αξιόπιστες και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τους “παίκτες” της αγοράς.
Δεν ξέρω αν αυτό το νέο είναι καλό ή κακό. “Βλέπω” μια πιθανή μετατόπιση του κοινού των MacBook Pro, από τους επαγγελματίες, προς τους απλούς χρήστες. Κάτι που ασφαλώς θα αποδειχθεί αρκετά επωφελές για την Apple, τουλάχιστον ως προς το οικονομικό σκέλος, αλλά, στην ουσία, “ακυρώνει” τον προσδιορισμό “Pro” σε αυτή τη σειρά των laptops της εταιρίας.
Είναι και αυτό ένα από τα σημεία που πλέον, η Apple διαφοροποιείται. Κατά το παρελθόν, το prestige των Pro μοντέλων είχε την πρώτη θέση στις προτεραιότητες της Apple. Πλέον, η εταιρία θεωρώ πως κινείται πιο “λαϊκά”, με βάση τουλάχιστον τις προγενέστερες τάσεις της και σίγουρα όχι σε σύγκριση με τις ανταγωνιστικές προτάσεις της αγοράς.
Αν αυτό είναι κάτι που θα έχει συνέχεια, μένει να φανεί από τις επόμενες κινήσεις της Apple.
από Kostthem