Τα προβλήματα για την Apple το τελευταίο διάστημα δεν έχουν τελειωμό. Μετά τα προβλήματα στο macOS High Sierra και στο iOS, ένα νέο πρόβλημα έκανε την εμφάνισή του. Με τον εσπευσμένο (;) ερχομό του iOS 11.2, δημιουργήθηκε ένα νέο bug, το οποίο παραπέμπει σε σοβαρό κενό ασφαλείας, αυτή τη φορά στο HomeKit της Apple.
To bug έχει να κάνει με την μη εξουσιοδοτημένη απομακρυσμένη πρόσβαση σε διάφορες συσκευές που υποστηρίζουν το HomeKit, συμπεριλαμβανομένων έξυπνων κλειδαριών σπιτιού, θερμοστατών καθώς και γκαραζοπορτών. Η Apple έκανε τη συγκεκριμένη “αποκάλυψη”, μέσω μίας ανακοίνωσής της, στο 9to5Mac.
“Η συγκεκριμένη ευπάθεια επηρεάζει τις συσκευές που “τρέχουν” το iOS 11.2 και πλέον έχει προσωρινά διορθωθεί. Η προσωρινή επιδιόρθωση απενεργοποιεί την δυνατότητα κοινής πρόσβασης από διαφορετικούς χρήστες, κάτι που φυσικά θα αποκατασταθεί με επερχόμενη αναβάθμιση στις αρχές της επομένης εβδομάδας”, αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Apple.
To πρόβλημα δεν αφορά μεμονωμένες έξυπνες συσκευές σπιτιού, αλλά τον “σκελετό” του HomeKit, ο οποίος ευθύνεται για την επικοινωνία των έξυπνων συσκευών διαφορετικών εταιρειών.
Όπως αναφέρει το 9to5Mac, οι χρήστες δε χρειάζεται να λάβουν κάποιο μέτρο ώστε να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα, αφού η λύση, έστω και προσωρινή, προήλθε κατευθείαν μέσα από την Apple. Όπως και η ίδια ανέφερε στην ανακοίνωσή της, θα υπάρξει αναβάθμιση του iOS στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, η οποία θα διορθώνει το κενό ασφαλείας του HomeKit.
Να σημειώσουμε πως οι χρήστες που δεν έχουν εγκατεστημένη σε κάποιο iPhone ή iPad την έκδοση 11.2 του iOS, δεν έχουν επηρεαστεί, καθώς το HomeKit δουλεύει σωστά.
Το αν οι χρήστες θα εμπιστευτούν ή όχι τις έξυπνες συσκευές για τον απομακρυσμένο έλεγχο του σπιτιού τους, είναι κάτι τελείως υποκειμενικό αν και όπως όλα δείχνουν, σε λίγα χρόνια το “έξυπνο σπίτι”, θα είναι μάλλον μονόδρομος.
Η αλήθεια είναι πως το να συμβεί ένα bug στο λογισμικό διαχείρισης κάποιων ή κάποιας συσκευής, είναι πιθανό σενάριο. Το ίδιο συμβαίνει και με το hardware των συσκευών, που σε πολλές περιπτώσεις έχουμε ακούσει για ανακλήσεις και τα σχετικά.
Η διαφορά με το HomeKit της Apple είναι πως η οποιαδήποτε ευπάθεια στο λογισμικό, μπορεί να λυθεί με άμεση ενημέρωση, απλά, μέσα από την ίδια τη συσκευή iPhone ή iPad.
Χωρίς καμία αμφιβολία, οι τελευταίες εβδομάδες, αποτελούν μία κακή στιγμή για την Apple. Το θετικό είναι πως υπάρχει άμεση υποστήριξη και επίλυση των προβλημάτων, χωρίς οι χρήστες να είναι εκτεθειμένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Από την άλλη, ίσως ήρθε η στιγμή η Apple να κάνει μία αυτοκριτική ώστε να εξετάσει τα διαστήματα που δίνει τα updates. Αν με ρωτάτε, προσωπική μου άποψη είναι πως προτιμώ λιγότερα και σταθερότερα updates. Άλλωστε, ποιος ο λόγος η Apple να αυτοτραυματίζεται, ενώ έχει εναλλακτικές;