Έχεις δεν έχεις λογαριασμό στο Facebook, οι κινήσεις σου στο Web θα καταγράφονται.
Είναι πια επίσημο: δεν υπάρχει πουθενά κρυψώνα. Οι απανταχού της γης συνομωσιολόγοι θα κάνουν πάρτι.
Ως γνωστόν, εταιρίες όπως το Facebook και η Google με χαρά σου προσφέρουν τις δωρεάν υπηρεσίες τους αλλά … Αλλά ξέρουμε ότι τίποτε στο μάταιο αυτό κόσμο δεν είναι δωρεάν. Και όπως παντού έτσι και (ιδιαίτερα) στο Internet, το «δωρεάν» έχει τιμή. Γιατί εσύ κι εγώ μπορεί να μην πληρώνουμε, αλλά κάποιος πρέπει να πληρώσει το «μάρμαρο». Και αυτός ο κάποιος λέγεται «διαφημιστικές εταιρίες».
Όπως γίνεται και με τη «δωρεάν» τηλεόραση, έτσι και το «δωρεάν» Internet πρέπει από κάπου να βγάλει τα έξοδά του. Και αν δεν τα βγάζει από μας ευθέως, θα τα βγάλει πλαγίως. Και το «πλαγίως» έχει το όνομα «διαφημίσεις». Εμείς απολαμβάνουμε δωρεάν υπηρεσίες από τη μία – αλλά μαζί με διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών – και οι διαφημιστικές πληρώνουν τα έξοδα σε Google, Facebook, Twitter, Instagram κλπ ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε δωρεάν υπηρεσίες. Φαίνεται σαν μια δίκαιη ανταλλαγή. Όμως …
Όμως υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια εδώ. Οι διαφημιστικές δεν θέλουν να μας δείχνουν γενικές διαφημίσεις όπως στην τηλεόραση π.χ., αλλά θέλουν να μας «σερβίρουν» στοχευμένες διαφημίσεις, ανάλογες με τα γούστα και τις προτιμήσεις μας, ώστε να υπάρχει πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα ότι θα ενδιαφερθούμε για τα προϊόντα που μας διαφημίζουν. Και για να το πετύχουν αυτό, πρέπει να γνωρίζουν τις προτιμήσεις μας. Καταλαβαίνετε πού το πάω έτσι;
Για να γνωρίζουν τα γούστα μας, πρέπει να παρακολουθούν τις κινήσεις μας στο Internet ώστε να καταγράφουν τις σελίδες που επισκεπτόμαστε, τις αναζητήσεις που κάνουμε, τα «like» που κάνουμε κλπ. Έτσι θα ξέρουν ποια είδη προϊόντων μας ενδιαφέρουν και σε ποιες διαφημίσεις είναι πιο πιθανό να κάνουμε το πολυπόθητο «κλικ».
Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να έχουν λογαριασμό στο Facebook, ώστε να αποφύγουν αυτή ακριβώς την παρακολούθηση. Αλλά χάρη σε κάποιες αλλαγές που λαμβάνουν χώρα αυτή τη στιγμή, κανείς πια δεν θα αποφεύγει την καταγραφή των κινήσεών του στο Web, έχει δεν έχει λογαριασμό στο Facebook.
Δείτε ακόμη: Πώς να σταματήσετε το facebook από το να επιβραδύνει το iPhone σας
Το Facebook ανακοίνωσε την προηγούμενη Τρίτη το βράδυ ότι αλλάζει ο τρόπος που λειτουργούν οι διαφημίσεις σε ολόκληρο το Web. Το Facebook δεν παρέχει διαφημίσεις μόνο στην ιστοσελίδα του και στις εφαρμογές για κινητά που έχει. Η εταιρία έχει επίσης ένα δίκτυο άλλων ιστοσελίδων εταιριών και εφαρμογών με τις οποίες συνεργάζεται και παρουσιάζει διαφημίσεις. Το δίκτυο ονομάζεται Audience Network (Δίκτυο Ακροατών) και υπήρχε πάντα μια μεγάλη διαφορά στον τρόπο που εμφανίζει τις διαφημίσεις του σε αντίθεση με τη Google. Οι διαφημίσεις του εμφανίζονταν μόνο σε χρήστες του Facebook.
Από εδώ και στο εξής όμως, δεν θα είναι πια έτσι
Όπως έγραψε η The Wall Street Journal την Παρασκευή που μας πέρασε, οι διαφημίσεις του Facebook, θα εμφανίζονται πια και σε μη χρήστες του Facebook. Και αυτό σημαίνει ότι οι κινήσεις στο Internet των πάντων, θα παρακολουθούνται ασχέτως αν έχουν λογαριασμό Facebook ή όχι. Έτσι, οι διαφημίσεις θα είναι στοχευμένες και αντίστοιχες με τα γούστα του καθενός.
Με μετατροπή του κώδικα που βρίσκεται πίσω από τα διάφορα widget του Facebook – όπως π.χ. τα κουμπιά «μου αρέσει» – το Facebook θα μπορεί να εντοπίζει ένα χρήστη σε όλες σχεδόν τις σελίδες που μπορεί να επισκέπτεται. Αυτές οι πληροφορίες μετά αποθηκεύονται και αναλύονται από το Facebook, ώστε οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στις ιστοσελίδες των εταιριών του Audience Network να είναι πιο συνεπείς με τα γούστα του εκάστοτε επισκέπτη.
Δείτε ακόμη: Κενό ασφαλείας στο Facebook δείχνει το τηλέφωνό σας
«Τα πλήκτρα και τα plug-ins που χρησιμοποιούμε έστελναν μέχρι τώρα βασικές πληροφορίες σχετικά με τις διαδικτυακές κινήσεις ενός χρήστη. Μέχρι τώρα δεν τα χρησιμοποιούσαμε για μη-χρήστες του Facebook. Τώρα θα τα χρησιμοποιούμε ώστε να μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα πώς να στοχεύουμε σε αυτό το κοινό», είπε ο Andrew Bosworth, αντιπρόεδρος του διαφημιστικού τμήματος του Facebook στη Wall Street Journal.
Αν όμως νομίζετε ότι είστε ανυπεράσπιστοι στις διαθέσεις και την επιθετική πολιτική διαφήμισης των διαφόρων εταιριών και των διαφημιστικών τους, να γνωρίζετε πως δεν είναι έτσι. Σε επόμενο άρθρο μας θα σας δείξουμε πώς μπορείτε να αποφύγετε τα αδιάκριτα βλέμματά τους και να περιηγείστε στο Internet απαρατήρητοι.
από Elichord