Μια πατέντα που εξέπνευσε, θα επιτρέπει την ύπαρξη μίνι-παιχνιδιών ενώ φορτώνει το κανονικό παιχνίδι.
Μια πατέντα που κατείχε η Namco εδώ και πολλά χρόνια και αφορά τα αποκλειστικά δικαιώματά της να παρουσιάζει μίνι-παιχνίδια κατά τη φόρτωση ενός κυρίως προγράμματος, εξέπνευσε και δίνει το δικαίωμα στους δημιουργούς λογισμικού, να εμπλουτίσουν τις οθόνες φόρτωσης των παιχνιδιών τους με στοιχεία που θα έχουν προχωρημένη διάδραση με το χρήστη.
Η Namco κατέθεσε την εν λόγω πατέντα (US Patent 5,718,632) το 1995 για να προστατέψει τις καινοτομίες της στον τομέα των «δευτερευόντων παιχνιδιών» που θα μπορούσαν να παίζουν οι χρήστες, ενώ περιμένουν να φορτώσει κάποιο τμήμα ενός μεγαλύτερου παιχνιδιού που παίρνει χρόνο. Παρόλο που πολλά παιχνίδια έχουν οθόνες φόρτωσης με διαδραστικό περιεχόμενο, η πατέντα της Namco, εμπόδιζε τους προγραμματιστές άλλων εταιριών να ενσωματώνουν μίνι-παιχνίδια, χωρίς την άδεια της εταιρίας (που βεβαίως δεν ήταν δωρεάν).
Δείτε ακόμη: Η Microsoft παρακολουθεί αν παίζετε πειρατικά παιχνίδια στα Windows 10
Η Namco κατέθεσε την πατέντα λίγο μετά αφότου έβγαλε το γνωστό παιχνίδι αγώνων Ridge Racer. Το Ridge Racer συμπεριλαμβάνει μια ειδική έκδοση του γνωστού παιχνιδιού βολών (πάλι της Namco), Galaxian, το οποίο μπορεί να παίζει ο χρήστης κατά τη διάρκεια της φόρτωσης των διαφόρων τμημάτων του κυρίως παιχνιδιού στη μνήμη της κονσόλας Playstation 1 (τότε).
Η ιδέα αποδείχθηκε πολύ δημοφιλής και διαδόθηκε ανάμεσα στους πρώτους, πρώιμους χρήστες του Playstation. Έτσι, η Namco εξόπλισε αρκετά από τα επόμενα παιχνίδια της με αντίστοιχα μίνι-παιχνίδια. Η έκδοση για Playstation του 3D fighter της Namco, Tekken, ξεκινάει με μια σειρά από τα πρώτα επίπεδα του Galaga (1981), ενώ στο Ridge Racer Revolution, εμφανίζεται ένα μπόνους επίπεδο από το Galaga του ’88.
Δείτε ακόμη: Πόση RAM χρειάζεται για να παίζουμε παιχνίδια;
Παρόλο που παιχνίδια όπως το Bayonetta και το Rayman Legends περιλαμβάνουν οθόνες φόρτωσης που «παίζονται», αυτές οι σκηνές στηρίζονται απλά στη μηχανή του κυρίως παιχνιδιού, αντί να προσφέρουν ένα εντελώς διαφορετικό είδος παιχνιδιού στο χρήστη. Η πατέντα της Namco, ουσιαστικά αποθάρρυνε πολλούς προγραμματιστές από του να πειραματιστούν με το χώρο, κάτι που οδήγησε σε δεκαετίες από στατικές οθόνες φόρτωσης και μπάρες που γεμίζουν σταδιακά.
Στο Splatoon της Nintendo, πρόσφατα προστέθηκε ένας αριθμός μίνι-παιχνιδιών που μπορούν να παίζονται ενώ το παιχνίδι κάνει λειτουργίες υποβάθρου κατά τη διάρκεια του multiplayer matchmaking. Τα μίνι-παιχνίδια του Splatoon ακολουθούν την πρόοδο του παίκτη κατά τη διάρκεια των πολλαπλών οθονών φόρτωσης και νέα παιχνίδια ξεκλειδώνονται με τη βοήθεια συμβατών amiibo figures (στοιχεία του κυρίως παιχνιδιού) που αποκτά ο παίκτης. Είναι πολύ πιθανό ότι θα δούμε να αυξάνεται ο αριθμός των μίνι-παιχνιδιών που θα ενσωματώνονται στα κυρίως παιχνίδια, τώρα που η Namco απώλεσε την πατέντα και η τεχνολογία απελευθερώθηκε για τους πάντες.
Η Namco δεν εξέδωσε κάποια ανακοίνωση επί του θέματος της απώλειας της πατέντας της.
Δείτε ακόμη: Θα μπορείτε να κάνετε streaming σε παιχνίδια του PS4 στο PC και στο Mac!
από Elichord