Την τάση που θέλει τους ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο να αφιερώνουν αρκετά μεγάλο μέρος της ημέρας τους στο Διαδίκτυο, χωρίς να τους πτοεί το μέρος στο οποίο βρίσκονται, ακολουθούν οι Έλληνες.
Είναι χαρακτηριστικό πως, σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες συνδέονται στο Διαδίκτυο καθημερινά (το 87%), αφιερώνοντας σε αυτό περίπου 3,5 ώρες την ημέρα. Μάλιστα, οι Έλληνες αποδεικνύονται… φανατικοί του mobile internet, αφού σχεδόν 8 στους 10 (το 75%) «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο από την κινητή τους συσκευή. Για την ακρίβεια, το 1 στους 3 (το 30%) περιηγείται στον παγκόσμιο ιστό από το κινητό του για τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως.
Διαβάστε επίσης: Σημαντικά ταχύτερες οι συνδέσεις των mobile δικτύων από το WiFi στην Ελλάδα
Από εκεί και πέρα, η νέα έρευνα της Focus Bari, “Focus on Tech Life”, δείχνει πως άλλη μια παγκόσμια τάση που ακολουθούν με συνέπεια και οι Έλληνες, είναι η χρήση των social media, καθώς για περισσότερους από τους μισούς (το 56%) του πληθυσμού, αυτά αποτελούν μια καθημερινή συνήθεια. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Ιούνιος-Οκτώβριος 2017). Τη χρήση του Διαδικτύου, αλλά και των social media, υποστηρίζει η αυξανόμενη διείσδυση των smartphones στην καθημερινότητα των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 5 (το 80%) είναι κάτοχοι smartphone. Επιπρόσθετα, η διείσδυση των smartphones είναι συντριπτική στις ηλικίες από 13 έως 17 ετών, καθώς το 99% των ατόμων αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι κάτοχος smartphone, ενώ στις ηλικίες 18 έως 24 ετών η κατοχή “έξυπνου” κινητού ανέρχεται σε 98%.
Υψηλά παραμένουν τα ποσοστά και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες των Ελλήνων καταναλωτών: στις ηλικίες 25 έως 34 ετών smartphone έχει το 96%, ενώ στα άτομα ηλικίας 35 έως 44 ετών η κατοχή φτάνει στο 92%. Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά κατοχής στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Ενδεικτικά, στις ηλικίες 45 έως 54 ανέρχεται σε 77%, στα άτομα, 55 έως 64 φθάνει στο 63%, ενώ μειώνεται στο 39% στην ηλικιακή ομάδα 65 έως 74 ετών. Μεγάλη είναι και η διείσδυση του Internet στην ελληνική καθημερινότητα, καθώς 2.963.000 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο Internet. Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μάλιστα, το ποσοστό των νοικοκυριών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο ανέρχεται σε 87% και 84% αντίστοιχα.
Τα δημοφιλέστερα apps μεταξύ των Ελλήνων
Άλλη μια παγκόσμια τάση που ισχύει και στην Ελλάδα, είναι η χρήση των εφαρμογών (applications), καθώς 7 στους 10 (το 72%) χρησιμοποιούν κάποιο app στο κινητό τους. Δημοφιλέστερα apps μεταξύ των Ελλήνων χρηστών είναι αυτά που αφορούν την επικοινωνία, όπως όπως το Viber, το Messenger ή το Skype, με ποσοστό 54%, ακολουθούν με “διαφορά στήθους” οι εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, Twitter, Instagram, με ποσοστό 53%. Στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων χρηστών apps βρίσκονται οι εφαρμογές μουσικής και βίντεο (Youtube, Spotify) με ποσοστό 39% και ακολουθούν οι εφαρμογές χαρτών και μετακίνησης με 36%.
Προτίμηση στο Netflix
Σταθερά υψηλά είναι και τα ποσοστά των Ελλήνων που κάνουν χρήση υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, φθάνοντας στο 32%. Ειδικά στα νοικοκυριά με περισσότερα μέλη, τα ποσοστά χρήσης συνδρομητικής τηλεόρασης βαίνουν αυξανόμενα. Για παράδειγμα, στα νοικοκυριά με τρία μέλη το ποσοστό ανέρχεται στο 37% και σε αυτά με τέσσερα μέλη στο 40%. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες δείχνουν την προτίμησή τους στο Netflix, το οποίο έχει τριπλασιάσει τους συνδρομητές του τον τελευταίο χρόνο, αριθμώντας 200.000 συνδρομητές.
Διαβάστε επίσης: Netflix: Στις χώρες με την ακριβότερη μηνιαία συνδρομή η Ελλάδα
Τέλος, η νέα έρευνα επιβεβαιώνει ότι άλλη μια παγκόσμια τάση, που θέλει τους πολίτες να σχετίζονται με την τεχνολογία από πολύ μικρή ηλικία. Συγκεκριμένα, 3 στα 4 παιδιά, ηλικίας 5 έως 12 ετών, συνδέονται στο Διαδίκτυο μέσω smartphone ή tablet, ενώ 1 στα 6 παιδιά, ηλικίας 6 έως 12 ετών, έχει δικό του κινητό.