Ένας πολύ ενδιαφέρον νόμος για τις ψευδείς διαφημίσεις εφαρμόζεται στην Κίνα και πρώτο θύμα του είναι η …Apple.
Το slogan για το iPhone 6s και 6s Plus «The only thing that’s changed is everything» έχει εξαφανιστεί από την επίσημη ιστοσελίδα της China Mobile, μετά από αγωγή που κατέθεσε ένας δικηγόρος κατά της μεγαλύτερης κινεζικής εταιρείας τηλεφωνίας. Ο λόγος; Η παραδοχή αυτή, ότι δηλαδή αυτές οι δύο συσκευές είναι εντελώς διαφορετικές από τις προηγούμενες, δεν είναι αληθινή και παραβιάζει τους νέους νόμους για τη διαφήμιση στην Κίνα.
Το slogan έχει παραμείνει στο επίσημο κινέζικο ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple αλλά δεν εμφανίζεται πουθενά στο site της China Mobile. Ο νέος νόμος που ισχύει στην Κίνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2015, απαγορεύει στις εταιρίες να υιοθετούν υπερθετικά επίθετα σε προωθητικές ενέργειες, όπως «η πιο» και «το καλύτερο». Το άρθρο 28, μάλιστα, ορίζει ότι ψευδές ή παραπλανητικό περιεχόμενο που εξαπατά τους καταναλωτές αποτελεί ψευδή διαφήμιση. Η αρχική ποινή για παραβιάσεις ξεκινά από το χρηματικό πρόστιμο των 200.000 γιουάν (29.000 €).
Διαβάστε επίσης: «Κινέζικο iPhone 6s 40 φορές φθηνότερο από το αυθεντικό»
Ο δικηγόρος υποστήριξε ότι τόσο οι λέξεις «only» και «everything» στο slogan των επτά συνολικών λέξεων, παραβιάζει το νέο κανονισμό και ως καταναλωτής έχει δικαίωμα σε αποζημίωση. Σύντομα θα καταθέσει αγωγή και κατά της Apple. Τόσο η China Mobile, όσο και η Apple δεν έχουν απαντήσει στον ισχυρισμό του Κινέζου δικηγόρου.
Διαβάστε επίσης: «Apple events: οι προσκλήσεις-teasers»
Κάποιες εκθέσεις, πάντως, δείχνουν ότι οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούσαν παραπλανητικά slogan μειώθηκαν κατά 80% στην Κίνα τον Αύγουστο, λίγο πριν ο νόμος τεθεί σε ισχύ.
Διαβάστε επίσης: «Αν δεν είναι ένα iPhone, δεν είναι ένα iPhone»
Από mirelen.