Το θέμα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της, αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για την Apple, ιδιαίτερα μετά από τα σκάνδαλα που έχουν προκύψει τους τελευταίους μήνες, με βασικό πρωταγωνιστή το Facebook.
Μάλιστα, σε κάποιο από αυτά, είχε αναφερθεί σχέση του social δικτύου και με την εταιρεία από το Κουπερτίνο.
Διαβάστε επίσης: Facebook: Διέρρευσαν αδημοσίευτες φωτογραφίες 6,8 εκατ. χρηστών
Επανερχόμαστε. Στο πλαίσιο όσων αναφέραμε στην εισαγωγή μας, ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Tim Cook ζήτησε τις προηγούμενες ημέρες από τη νομοθεσία των Ηνωμένων Πολιτειών να μεριμνήσει, ώστε να προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να ελέγχουν εξ ολοκλήρου τα προσωπικά τους δεδομένα που συλλέγονται στο internet και ανάλογα με την επιθυμία τους, να προχωρούν σε διαγραφή ή να τα διατηρούν ως έχουν.
Σε άρθρο του στο περιοδικό Time, ο Cook δίνει συνέχεια σε μια μεγάλη αφίσα που είχε αναρτήσει η Apple στο Λας Βέγκας, παραμονές της μεγάλης παγκόσμιας έκθεσης ηλεκτρονικών, CES, η οποία φρόντιζε να επαναλάβει με χαρακτηριστικό τρόπο την πολιτική της εταιρείας, καθώς παρουσίαζε ένα iPhone, συνοδευόμενο από τη φράση «Ό,τι συμβαίνει στο iPhone σας μένει στο iPhone σας».
Έτσι, πρότεινε τη δημιουργία ενός νέου νόμου, ο οποίος θα επιτρέπει στον χρήστη – καταναλωτή να “παραγγέλνει” τη διαγραφή των προσωπικών δεδομένων που επιθυμεί από το διαδίκτυο. Με αυτή του την κίνηση, ο Cook φέρεται να απομακρύνεται, κατά κάποιο τρόπο, από τις μεγάλες ιντερνετικές πλατφόρμες των Google, Facebook και Amazon, για τις οποίες η αξιοποίηση τέτοιου τύπου δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητά τους και την προώθηση των προϊόντων τους. Μάλιστα, με την τοποθέτησή του Cook, στο ίδιο άρθρο, πως «πρέπει με το νέο νόμο να αποκαλυφθούν εκείνοι που πωλούν τα δεδομένα μας κρυφά» φαίνεται να ρίχνει “βέλη” προς το Facebook, που τον Δεκέμβριο του 2018 ενεπλάκη σε σχετικό σκάνδαλο.
Ο Cook δεν στάθηκε εκεί, αλλά έγινε πιο συγκεκριμένος και για τη λειτουργία του συγκεκριμένου νόμου (σε πρώτη φάση στις Ηνωμένες Πολιτείες), τονίζοντας πως η Επιτροπή Προστασίας των Καταναλωτών στις ΗΠΑ πρέπει να αναπτύξει και να στήσει μια πλατφόρμα που θα επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων και στην οποία θα καταγράφονται όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις. Κατόπιν, θα προσέφερε στους καταναλωτές – χρήστες πρόσβαση στην πλατφόρμα αυτή, για να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να ζητούν, επιλεκτικά ή συνολικά, τη διαγραφή τους, αν το επιθυμούν.
Διαβάστε επίσης: Το Facebook δικαιολογείται – Αν δεν σας έπεισε, υπάρχει λύση!
Με την πρόταση του Tim Cook και της Apple, κατ’ επέκταση, ξεκίνησαν ήδη να συντάσσονται μεγάλες εταιρείες, όπως η Acxiom (συλλέγει δεδομένα για διαφημιστικούς σκοπούς), η οποία ζητά να εφαρμοστεί στις ΗΠΑ κάτι ανάλογο με τον GDPR της Ευρωπαϊκής Ένωσης.