Τα στατιστικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν, επιβραβεύουν την Apple για το οικοσύστημά της, αλλά και τους developers για τις καινοτόμες εφαρμογές τους.
Η εορταστική περίοδος έχει τυπικά και ουσιαστικά πλέον ολοκληρωθεί και στατιστικά στοιχεία ως προς τις επιδόσεις των εταιρειών και των οικοσυστημάτων έχουν αρχίσει να βγαίνουν στην επιφάνεια.
Η Apple ανακοίνωσε πως η 1η Ιανουαρίου του 2017 ήταν η πιο “γεμάτη” μέρα του App Store, με τις αγορές των καταναλωτών από το κατάστημά της, αθροιστικά να φτάνουν το αστρονομικό ποσό των 240 εκατομμυρίων δολαρίων. Ως προς τη συνολική εικόνα για το 2016, οι δημιουργοί κέρδισαν 20 δισεκατομμύρια δολάρια (!), ποσό ανεβασμένο κατά περίπου 40% έναντι του 2015.
Στην ανακοίνωσή της η Apple έδωσε και κάποια στατιστικά στοιχεία, όπως τις πιο κερδοφόρες εφαρμογές, μέσα στις οποίες συναντάμε τίτλους όπως τα Monster Strike, Fantasy Westward, Clash Royale, και Pokémon Go. Μετά το λανσάρισμα του Super Mario τον Δεκέμβριο, οι δημιουργοί της εφαρμογής είδαν τη δουλειά τους να “καρποφορεί”, καθώς, το Super Mario Run ήταν το πρώτο app σε πωλήσεις και την ημέρα των Χριστουγέννων και την Πρωτοχρονιά.
Μόνο τον Δεκέμβριο, ο τζίρος στο App Store ξεπέρασε τα τρία δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που αποτελεί ρεκόρ για το οικοσύστημα της Apple.
Διαβάστε επίσης: Πρώτη και με διαφορά η Apple στις πωλήσεις, κατά τηνεορταστική περίοδο
“Το 2016 ήταν μία χρονιά ρεκόρ για το App Store, με τους δημιουργούς εφαρμογών να κερδίζουν είκοσι δισεκατομμύρια δολάρια και το 2017 έχει κάνει ήδη μία εξαιρετική εκκίνηση με την πρώτη ημέρα του χρόνου να είναι η πιο “γεμάτη”, από καταβολής App Store”, ανέφερε ο Philip Schiller, υπεύθυνος για το παγκόσμιο marketing της εταιρείας. “Θέλουμε να ευχαριστήσουμε ολόκληρη την κοινότητα των προγραμματιστών για την προσήλωσή τους στη δημιουργία καινοτόμων εφαρμογών, οι οποίες – μαζί με τα προϊόντα μας – εμπλουτίζουν τις ζωές των ανθρώπων”.
Συνολικά, στο App Store σήμερα διατίθενται 2,2 εκατομμύρια εφαρμογές, αριθμός ανεβασμένος κατά 20% από τον αντίστοιχο περσινό. Εφαρμογές ανεξάρτητων δημιουργών όπως τα Prisma, Reigns, Procreate, Lumino City, Sweat With Kayla και djay Pro, κέρδισαν επάξια θέσεις στη λίστα των πιο επιτυχημένων εφαρμογών του 2016.
Συνολικά, η Apple ανέφερε πως βοήθησε να συγκεντρωθούν πάνω από 17 εκατομμύρια δολάρια τα οποία και θα διατεθούν για την καταπολέμηση του AIDS, μέσω της κατηγορίας των προϊόντων της με την εμπορική ονομασία “PRODUCT(RED)’, αλλά και για το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση, χάριν στην καμπάνια “Earth” που “τρέχει” στο App Store.
Το App Store της Κίνας “μεγάλωσε” κατά 90% μέσα στο 2016 και με βάση το σύνολο του τζίρου, τα πιο δημοφιλή App Stores είναι αυτά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, της Κίνας, της Ιαπωνίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Με βάση το μοντέλο των συνδρομών, οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες ήταν του Netflix, του HBO, αλλά και των Line, Tinder και MLB.com. Ο τζίρος από τις συνδρομητικές υπηρεσίες αυξήθηκε κατά 74% και άγγιξε τα 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Είχαν προηγηθεί αλλαγές από την Apple στον τρόπο που υπολογίζονται οι προμήθειες στις συνδρομητικές αυτές υπηρεσίες.
Υπήρξε επίσης αναφορά για το ολοκαίνουργιο App Store της εφαρμογής των μηνυμάτων, καθώς αναφέρθηκε πως πλέον είναι διαθέσιμες 21.000 εφαρμογές, συμβατές με την πλατφόρμα iMessage της Apple. Με βάση μία ανεπίσημη αντίστοιχη μέτρηση που είχε γίνει τον Σεπτέμβριο, ο αριθμός των εφαρμογών αυτών δεκαπλασιάστηκε (είχαν τότε μετρηθεί περίπου 2.000 εφαρμογές).
Μπορεί εμείς να εστιάζουμε συνέχεια στις συσκευές της εταιρείας, αλλά όπως φαίνεται το σχέδιο της Apple για την ενίσχυση αλλά και εδραίωση του οικοσυστήματός της, καλά κρατεί. Μήπως εκεί στο Cupertino βλέπουν το “δάσος” και όχι το “δέντρο”; Ή μήπως η εμμονή της Apple στο “δάσος”, την εμποδίζει να δει την κατάσταση των “δέντρων”, που τελικά το δημιουργούν;
Νομίζω πως μέσα στο 2017 εκ των πραγμάτων θα έχουμε όλες αυτές τις απαντήσεις. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα επετειακό έτος για την εταιρεία και όλοι οι προβολείς θα είναι στραμμένοι επάνω της.
από Kostthem