Η Amazon μόλις κυκλοφόρησε μια δωρεάν υπηρεσία μουσικού streaming για τα έξυπνα ηχεία της, κάτι το οποίο τοποθετεί ακόμα μεγαλύτερη πίεση στον ανταγωνισμό που δέχονται το Spotify και το Apple Music, τα οποία λειτουργούν με μοντέλο συνδρομής.
Έτσι, η νέα υπηρεσία της Αmazon μπορεί να φέρει επιπλέον πίεση για μια δωρεάν λύση από την Αpple.
Στην ανακοίνωσή της, η Amazon αναφέρει: “Ξεκινώντας από σήμερα (σ.σ: χθες), οι πελάτες στις ΗΠΑ, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη συνδρομή στο Prime ή στο Amazon Music Unlimited, έχουν τη δυνατότητα να ακούνε (με διαφημίσεις) μια επιλογή από κορυφαίες playlists και σταθμούς εντελώς δωρεάν με το Amazon Music, σε όλες τις συσκευές που υποστηρίζουν την Αlexa”.
Oι συνδρομές του Amazon Prime συμπεριλαμβάνουν πρόσβαση σε μια υπηρεσία streaming η οποία έχει περίπου 2 εκατομμύρια κομμάτια. Αυτή η συλλογή γίνεται πλέον διαθέσιμη σε όσους έχουν ένα έξυπνο ηχείο Αmazon Echo, και δέχονται να ακούσουν τις διαφημίσεις ανάμεσα στα κομμάτια.
Οι ακροατές είναι σε θέση να επιλέξουν το είδος της μουσικής, μα δεν μπορούν να δημιουργήσουν συγκεκριμένες playlists. Για να το κάνουν αυτό, απαιτείται το Αmazon Music Unlimited, μια ξεχωριστή υπηρεσία, η οποία προσφέρει περίπου 50 εκατομμύρια κομμάτια, για το αντίτιμο των 3.99 δολλαρίων το μήνα.
Από τη μεριά της, η Αpple δεν έχει κάποια εναλλακτική να προσφέρει σε αντίστοιχο επίπεδο με αυτή του Αmazon Music, η οποία να στηρίζεται σε διαφημίσεις, καθώς η εταιρεία έχει μια αυστηρή πολιτική ως προς την διαφύλαξη της ιδιωτικότητας των χρηστών της.
Διαβάστε επίσης: Tέλος εποχής για το iTunes;
Κάθε εταιρεία η οποία διαφημίζεται στο Apple Music σίγουρα θα ήθελε δημογραφικά στοιχεία για τους συνδρομητές της, έτσι ώστε οι διαφημίσεις να μπορούν να λειτουργούν στοχευμένα γι’αυτούς, αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο δεν θέλει να κάνει η Αpple.
Παρ’ότι αυτό είναι υπέρ των χρηστών, η Apple τοποθετείται σε δυσχερή θέση με αυτό. Υπάρχουν περίπου 50 εκατομμύρια συνδρομητών του Αpple Music παγκοσμίως, μα το Spotify είναι στους 207 εκατομμύρια πελάτες, με τους περισσότερους να χρησιμοποιούν την υπηρεσία η οποία περιέχει διαφημίσεις.
Το Αmazon δεν είναι ξεκάθαρο, από τη μεριά του, για το πόσους συνδρομητές έχει η υπηρεσία του, μιας και το μόνο που έχει αποκαλύψει είναι το συνολικό ποσό των συνδρομητών του, το οποίο είναι “δεκάδες εκατομμυρίων”, και πως έχει διπλασιαστεί τους τελευταίους έξι μήνες.
Όπως και να’χει στη χώρα μας ο κυρίαρχος είναι σίγουρα το Spotify, και με τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής φαίνεται δύσκολο να εκθρονιστεί. Μένει να δούμε εάν και πότε θα έχουμε κι εμείς κάποια εναλλακτική, προκειμένου να μπορούμε να εξάγουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα, με κάποιον υπαρκτό ανταγωνισμό…