18 χιλιάδες εφαρμογές του Αndroid καταπατούν την πολιτική του Play Store για να συλλέξουν στοιχεία χρηστών!

fe99fd83679020ec2c1938c68e5204d4 7c2
blog banner ired inner pages

Πάρα πολύ γνωστές και δημοφιλείς εφαρμογές, με εκατομμύρια χρήστες και downloads, βρέθηκαν να παραβιάζουν την πολιτική που έχει θέσει το Play Store περί διαφημίσεων, και περί του Αdvertising ID του κάθε χρήστη.
Επί του πρακτέου, κατά την χρήση των εφαρμογών αυτών, τα δεδομένα που λαμβάνονταν από τους χρήστες ήταν σειριακοί αριθμοί, ΙΜΕΙ, MAC Addresses από τα WiFi στα οποία ήταν συνδεδεμένοι, ακόμη και αριθμοί καρτών SIM! Έπειτα, αυτά τα δεδομένα αποστέλλονταν σε αντίστοιχες εταιρίες, προκειμένου να γίνονται ακόμα πιο στοχευμένη και προσαρμοσμένη η προβολή διαφημίσεων στους χρήστες.

Εκεί που εντοπίζεται το πρόβλημα είναι στο ότι, ενώ κάποιες από τις εταιρίες που βρίσκονται πίσω από αυτές τις εφαρμογές ισχυρίζονται πως δεν χρησιμοποιούν μονίμως τεχνικές για να λαμβάνουν τα στοιχεία των συσκευών των χρηστών, παρ’όλα αυτά κάτι τέτοιο δεν σημαίνει πως δεν παραβιάζουν τους κανονισμούς του Play Store περί διαφημιστικού ID των χρηστών.
Παρ’ότι ο χρήστης έχει, θεωρητικά, τη δυνατότητα να κάνει reset το προσωπικό του Advertising ID, όπως επίσης και να μειώσει το tracking που του γίνεται περί διαφημίσεων, αυτό σε πρακτικό επίπεδο δεν έχει κάποια διαφορά, καθώς τα στοιχεία συλλέγονται ανεξαρτήτως αυτού.

Διαβάστε επίσης: Ίσως παραείναι έξυπνα, πλέον, τα Smart Speakers…

Καθώς οι παραπάνω μέθοδοι καθιστούν ως μη αναστρέψιμη τη συλλογή των στοιχείων, πρακτικά ο χρήστης δεν μπορεί να πραγματοποιήσει κάποια επέμβαση πάνω στη συγκεκριμένη διαδικασία, και έτσι, εφ’όσον δεν μπορεί να τη σταματήσει με τον οποιονδήποτε τρόπο, καταργείται έτσι και η όποια πιθανή διαγραφή στοιχείων μπορεί να γίνει στο advertising ID του χρήστη.

Κατ’επέκταση, και η ιδιωτικότητά του αυτή καθ’αυτή, στη βάση της…

Διαβάστε επίσης: Ανακαλύφθηκαν νέες ακατάλληλες εφαρμογές στο App Store!

Ενδεικτικά, να αναφέρουμε πως το 2017, όπου κάτι αντίστοιχο γινόταν από την εφαρμογή της Uber στο App Store της Apple, ο Τim Cook απείλησε πως θα αφαιρέσει ο ίδιος την εφαρμογή από το Store αν δεν αλλάξει το θέμα με τη συλλογή δεδομένων. Παρακάτω, βλέπουμε τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές της συγκεκριμένης λίστας.


Μέσω, λοιπόν, της AppCensus, ενός οργανισμού με έδρα την California, μελετήθηκε το συγκεκριμένο φαινόμενο, και εστάλησε στην Google μια λίστα με αυτές τις εφαρμογές, όπως επίσης και με 30 domains στα οποία αποστέλλονταν τα δεδομένα, τα οποία χρησιμοποιούνται για mobile advertising.

Αναμένουμε την απάντηση της Gοοgle πάνω στο θέμα, κάτι το οποίο θα έχει ενδιαφέρον, καθώς πλέον αρχίζουν και γίνονται όλο και σκληρότεροι οι νόμοι πάνω στο θέμα της ιδιωτικότητας των δεδομένων των χρηστών, ανεξαρτήτως πλατφόρμας, συσκευής, λειτουργικού, και εταιρίας που χρησιμοποιούν…

RELATED PROJECTS