Το ξεκλείδωμα ενός αυτοκινήτου μπορεί να μοιάζει σε όλους μας σαν μια πολύ απλή διαδικασία, σε τέτοιο βαθμό που μπορεί και να αγνοούμε τις σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν σημειωθεί σε αυτό το κομμάτι τα τελευταία χρόνια: από τα απλά κλειδιά με τα οποία ξεκλειδώναμε στις πόρτες του αυτοκινήτου τα προηγούμενα χρόνια στις ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και στα παθητικά συστήματα εισόδου του σήμερα.
Διαβάστε επίσης: Θέλει δουλειά ακόμα το project αυτόνομης οδήγησης της Apple…
Σε αυτό το πλαίσιο, ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που δημοσιεύτηκε τις προηγούμενες ημέρες από την Apple με τίτλο «System and Method for Vehicle Authorization», δείχνει ότι θέλει να οδηγήσει ακόμα πιο γρήγορα τον κόσμο στο μέλλον, προσφέροντας τη δυνατότητα ξεκλειδώματος κι εκκίνησης ενός αυτοκινήτου μέσω των smartphones και της αναγνώρισης προσώπου!
Μπορεί η συγκεκριμένη ευρεσιτεχνία να δημοσιεύτηκε πρόσφατα, ωστόσο η γενική έννοια δεν είναι καινούργια. Όταν η ιδέα κατατέθηκε για πρώτη φορά από την Apple το 2017, ήταν κάτι νέο για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, ως μέρος της σουίτας των συνδεδεμένων λειτουργιών. Σήμερα, η εκκίνηση του αυτοκινήτου με το τηλέφωνο ή κάποιο σωματικό χαρακτηριστικό του ιδιοκτήτη, μοιάζει σαν κάτι… συνηθισμένο! Συγκεκριμένα, η Ford επιτρέπει στους ιδιοκτήτες της να χρησιμοποιούν το οικοσύστημα συγχρονισμού (Sync) για να ξεκινήσουν από απόσταση τα οχήματά τους και το Model 3 της Tesla επιτρέπει σε ένα smartphone να ξεκλειδώσει τις πόρτες του.
Η διαφορά στην προσέγγιση της Apple είναι πως καθιστά αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, ένα αναπόσπαστο κομμάτι του λειτουργικού συστήματος του τηλεφώνου και όχι μέρος μιας ξεχωριστής εφαρμογής. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει τη χρήση αισθητήρων και συσκευών απεικόνισης για την εξ αποστάσεως πιστοποίηση ενός χρήστη από μια “κινητή υπολογιστική συσκευή”, προκειμένου να ξεκλειδώσει ένα όχημα. Αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει τη χρήση του Face ID ή άλλων βιομετρικών μέσων, μέσω της αξιοποίησης ενός iPhone.
Κι αν δεν διαθέτετε ένα iPhone, όμως, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν περιορίζεται στα smartphones και συνεχίζει, περιγράφοντας μια μέθοδο, κατά την οποία ένα σύστημα παρόμοιο με το Face ID θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο εξωτερικό ενός οχήματος, προκειμένου να εκτελέσει παρόμοια καθήκοντα αναγνώρισης προσώπου.
Επιπλέον, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Apple προτείνει τη χρήση πολλαπλών προφίλ οδηγού, ανάλογα με το τηλέφωνο ή το άτομο που προσεγγίζει το όχημα.
Διαβάστε επίσης: Η Apple θέλει να αυξήσει τα επίπεδα ασφάλειας του Face ID
Σε αντίθεση με άλλα συστήματα εισόδου με βάση την εγγύτητα, η Apple υποστηρίζει ότι η εφεύρεσή της δεν θα είναι επιρρεπής σε επιθέσεις ανθρώπων, οι οποίοι θα επιχειρήσουν να εισέλθουν στο αυτοκίνητο για δόλιους σκοπούς, ενώ το όχημα θα έχει τη δυνατότητα να τους απομακρύνει, πριν καν επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν κάποιο κλειδί ή άλλο αντικείμενο για να το παραβιάσουν.
Ολοκληρώνοντας, πρέπει να πούμε πως όλα όσα περιγράφει η Apple στη νέα πατέντα είναι άκρως ενδιαφέροντα, ωστόσο δημιουργείται το ερώτημα κατά πόσο θα βρουν εφαρμογή σε ένα μελλοντικό όχημα της εταιρείας, με δεδομένες τις 200 και πλέον πρόσφατες απολύσεις υπαλλήλων, οι οποίοι εργάζονταν στο Project Titan…