Αρκετές και για διάφορες αιτίες είναι οι καταγγελίες και αγωγές από groups ιδιωτών κατά της Apple στις Ηνωμένες Πολιτείες. Από αρκετά σοβαρές (αυτοκινητιστικά δυστυχήματα λόγω χρήσης του FaceTime) μέχρι λιγότερο σημαντικές, κατατίθενται ανά περιόδους στα τοπικά δικαστήρια και προκαλούν, όπως είναι λογικό όταν μιλάμε για Apple, παγκόσμιο ενδιαφέρον.
Η τελευταία που κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο της Καλιφόρνια, ισχυρίζεται πως η Apple υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες των iOS συσκευών να προχωρούν σε συχνές αγορές νέων φορτιστών, έπειτα από την προσθήκη νέων χαρακτηριστικών και απαιτήσεων στα iPhone, που καθιστούν τους ήδη υπάρχοντες φορτιστές… ανενεργούς.
Διαβάστε επίσης: Όταν η Apple θέλει… μπορεί (να αυξήσει εύκολα τις πωλήσεις των iPhone)!
Σύμφωνα με την αγωγή, που κατατέθηκε από μια γυναίκα ιδιώτη… “χιλιάδες ιδιοκτήτες iPhone στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες χώρες άρχισαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα παλαιότερα iPhones γύρω στο Νοέμβριο του 2016”, ισχυριζόμενοι ότι οι συσκευές τους σταμάτησαν να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τους φορτιστές τους! Στην αγωγή αναφέρεται επίσης ότι οι φορτιστές ήταν προϊόντα της Apple και όχι κάποιου άλλου, τρίτου κατασκευαστή και ότι λειτουργούσαν κανονικά πριν από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2016.
Πιο ειδικά, η αγωγή ανέφερε πως η ενάγουσα και άλλοι χρήστες συσκευών στις ΗΠΑ παρατήρησαν πως έπειτα από ένα update του iOS τον Οκτώβριο του 2017, το iPhone παρουσίασε το μήνυμα “αυτό το εξάρτημα μπορεί να μην υποστηρίζεται”, όταν επιχείρησαν να το φορτίσουν! Και σύμφωνα με την καταγγελία, η επόμενη φράση που δεν έλεγε, αλλά υπονοούσε η Apple, ήταν “πρέπει να αγοράσετε έναν νέο φορτιστή”!
Επιπλέον, η Apple “λάνσαρε updates στα iPhones που σχεδιάστηκαν και προγραμματίστηκαν ειδικά για να απορρίψουν τους παλιούς φορτιστές των συσκευών”. Και το έκανε αυτό “σε μια προσπάθεια να κυριαρχήσει στην αγορά κινητής τηλεφωνίας”, με στόχο να ωθήσει τους καταναλωτές είτε να αγοράσουν νέα iPhones είτε καινούριους φορτιστές.
Σύμφωνα με τη γυναίκα χρήστη και τους λοιπούς που υπογράφουν την αγωγή, η Apple δεν προχώρησε, ώς όφειλε, σε ενημέρωση σχετικά με το σχέδιό της «για προγραμματισμένη απόρριψη παλιών φορτιστών iPhone», ούτε τους συμβούλευσε κατά την αγορά των iPhones ότι θα υπήρχε ένα συγκεκριμένο σημείο όπου οι παλαιότεροι φορτιστές θα μπορούσαν να απορριφθούν λόγω ενός update.
Τώρα, για το ποια μπορεί να είναι η τύχη της συγκεκριμένης αγωγής κι αν φτάσει στις δικαστικές αίθουσες, είναι κάτι που δεν μπορούμε να προβλέψουμε. Πάντως, αν υπήρχε όντως θέμα απόρριψης φορτιστών iPhone έπειτα από κάποια updates, τότε το θέμα θα αφορούσε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και θα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις. Επιπλέον, το τμήμα υποστήριξης της Apple ενημερώνει πάντα τους πελάτες της πως αν δουν το μήνυμα “το αξεσουάρ μπορεί να μην υποστηρίζεται” στη συσκευή τους, αυτό θα μπορούσε να οφείλεται σε διάφορους λόγους: σε ελαττωματικό ή κατεστραμμένο αξεσουάρ, σε αξεσουάρ που δεν είναι πιστοποιημένο από την Apple ή το βύσμα της συσκευής iOS είναι κατεστραμμένο ή βρώμικο.
Διαβάστε επίσης: Ταχύτερη η ενσωμάτωση του iOS 12 μεταξύ χρηστών iPhone και iPad
Επιπλέον, όταν τον Σεπτέμβριο του 2018, χρήστες διαπίστωσαν προβλήματα φόρτισης των iPhones τους μετά την ενημέρωσή τους στο iOS 12, η Apple αναγνώρισε το πρόβλημα και προχώρησε στην επίλυσή του στην ενημέρωση iOS 12.1. Επομένως, ας κρατήσουμε μικρό καλάθι για την πρόσφατη αγωγή…