Η οικονομία των apps τραβάει, διαρκώς, την ανηφόρα και ενισχύει τα μεγέθη της, τόσο στο κομμάτι του download εφαρμογών όσο και σε αυτό της καταναλωτικής δαπάνης.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας αναλύσεων για mobile εφαρμογές, App Annie, ο αριθμός των downloads εφαρμογών για το 2018 αναμένεται να ξεπεράσει τα 113 δισεκατομμύρια, με αύξηση 10% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, ενώ η καταναλωτική δαπάνη για την αγορά πληρωμένων εφαρμογών έχει αυξηθεί με ακόμα ταχύτερο ρυθμό (20% σε σχέση με πέρσι) και αναμένεται να ξεπεράσει τα 76 δισεκατομμύρια σε παγκόσμια κλίμακα.
Διαβάστε επίσης: Το App Store θα επιτρέπει στους χρήστες να δωρίσουν και in-app περιεχόμενο
Η App Annie κατέληξε σε αυτά τα νούμερα, εξετάζοντας πληροφορίες από τα App Store της Apple και Play Store της Google μέχρι και τις 15 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, χωρίς να περιλαμβάνει στοιχεία από κινέζικα third-party app stores, καθώς σε αυτή την περίπτωση, τα νούμερα θα ήταν πολύ μεγαλύτερα.
Τα περισσότερα από τα χρήματα που δαπανήθηκαν αφορούν τα mobile games, τα οποία συνιστούν πλέον τη μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα gaming πλατφόρμα. Το 2018, το mobile gaming ωρίμασε σε μεγάλο βαθμό, χάρη στο λανσάρισμα σημαντικών hits, όπως τα Fortnite, PUBG και Roblox, τα οποία εκμεταλλεύτηκαν τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά των νέων smartphones και προσέφεραν μια ολοκληρωμένη gaming εμπειρία στον χρήστη. Μάλιστα, η App Annie προβλέπει πως το 2019 η κατάσταση θα παραμείνει, περίπου, η ίδια, με τα smartphones να είναι ικανά να “φιλοξενήσουν” όλο και πιο περίπλοκα, multiplayer παιχνίδια.
Διαβάστε επίσης: Top 5: Διασκεδαστικά apps για τα φετινά Χριστούγεννα
Οι συνδρομές βοήθησαν, επίσης, στην αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης το 2018, η οποία, με βάση τις εκτιμήσεις της App Annie, θα ξεπεράσει τα 122 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019. Επιπλέον, επισημαίνεται η αύξηση του χρόνου που καταναλώνει ο μέσος χρήστης στο mobile, με τους Αμερικανούς να ξοδεύουν 3 ώρες την ημέρα για τη χρήση εφαρμογών.
Οι κορυφαίες εφαρμογές και games
Στην πρώτη θέση των πιο δημοφιλών εφαρμογών με βάση τον αριθμό εγκαταστάσεων βρίσκεται το Facebook Messenger και ακολουθείται κατά σειρά από τα Facebook, WhatsApp, TikTok και Instagram. Σε ό,τι αφορά τα games, η πρώτη θέση πηγαίνει στο Helix Jump και ακολουθούν τα Subway Surfers, PUBG Mobile, Free Fire και Love Balls.
Στην πρώτη θέση της κατάταξης εφαρμογών με βάση τον τζίρο συνδυαστικά σε App Store και Google Play βρίσκεται το Netflix και στη συνέχεια βρίσκουμε τα Tinder, Tencent Video (Κίνα), IQIYI και Pandora Music. Αντίστοιχα, το παιχνίδι στο οποίο ξοδεύτηκαν τα περισσότερα χρήματα είναι το Fate/Grand Order και έπονται τα Honour of Kings, Monster Strike, Candy Crush Saga και Lineage M.