Ψυχική πάθηση το gaming, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

493a006c72ed8fc0a172226434a91bc6 7de
blog banner ired inner pages

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, πρόσφατα δημοσίευσε την Παγκόσμια λίστα ταξινόμησης ασθενειών. Δύο από τα πολύ βασικά σημεία όπου το μάτι κάποιου θα μπορούσε να “πέσει” είναι το “επικίνδυνο gaming” και η “διαταραχή παιχνιδιών”.

Η συγκεκριμένη αναφορά θα μπορούσε να τοποθετήσει τον εθισμό στα παιχνίδια, στην ίδια θέση με την εξάρτηση από διάφορες ουσίες.

Διαβάζουμε χαρακτηριστικά πως “το επικίνδυνο παιχνίδι αναφέρεται σε ένα σύνολο βιντεοπαιχνιδιών, άλλοτε online και άλλοτε offline, τα οποία αυξάνουν το ρίσκο να προκαλέσουν μία φυσική ή πνευματική δυσλειτουργία στους παίκτες ή στο στενό τους περιβάλλον”.

2 gaming addiction

Ως προς τη διαταραχή παιχνιδιών διαβάζουμε και πάλι πως “η διαταραχή από τα παιχνίδια χαρακτηρίζεται από επίμονη ή επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά, η οποία μπορεί να προέρχεται από online ή offline παιχνίδια και εκδηλώνεται από: 1) μειωμένο έλεγχο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, 2) την σημασία που δίνεται στα βιντεοπαιχνίδια και όχι στην πραγματική καθημερινή ζωή και στις δραστηριότητές και 3) τη συνέχιση ή αύξηση του χρόνου που αφιερώνει ο χρήστης στο gaming, ενώ γνωρίζει τις αρνητικές συνέπειες”.

Διαβάστε επίσης: 5 μύθοι για το iPhone που πρέπει να αγνοήσετε

3 gaming addiction

Η άποψη πως το gaming δημιουργεί προβλήματα στην υγεία, ψυχική και σωματική, είχε ήδη συζητηθεί και αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν, σε διάφορα κράτη όπως είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, στα οποία φυσικά υπάρχουν και κλινικές θεραπείας κρουσμάτων εξάρτησης από τα βιντεοπαιχνίδια.

Στη Νότια Κορέα μάλιστα, επιβλήθηκε μία απαγόρευση, η οποία επιβάλει στα παιδιά κάτω των 16 ετών, να μην μπορούν να έχουν πρόσβαση στα online παιχνίδια από τις 12 το βράδυ μέχρι και τις 6 το πρωί, την ίδια στιγμή που η Ιάπωνες gamers λαμβάνουν ειδοποιήσεις όταν ξεπερνούν τις προβλεπόμενες ώρες gaming κάθε μήνα.

Ο οδηγός ICD, χρησιμοποιείται για να καθορίζονται οι διαταραχές και οι ασθένειες, προσφέροντας ενδείξεις και συμπτώματα που βοηθούν του γιατρούς και τους ερευνητές στη διάγνωση διαφόρων καταστάσεων, με τις οποίες μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι.

4 gaming addiction

Το έγγραφο του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, αναφέρει πως ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια, θα πρέπει να παρατηρείται για τουλάχιστον 12 μήνες, ένα χρόνο δηλαδή, πριν γίνει κάποια επίσημη διάγνωση. Φυσικά αυτό το διάστημα, μπορεί να αλλάξει ανά πάσα ώρα και στιγμή, ειδικά στις περιπτώσεις όπου τα συμπτώματα είναι πολύ “ισχυρά”.

Σίγουρα οποιαδήποτε εξάρτηση, δεν μας κάνει καλό. Τα βιντεοπαιχνίδια η αλήθεια είναι πως έχουν βελτιωθεί κατά πολύ και στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν τέτοια γραφικά, τα οποία ξεγελούν τον χρήστη, κάνοντάς τον να πιστεύει πως “ζει την πραγματικότητα”.

Διαβάστε επίσης: Μία νέα πατέντα της Apple παρουσιάζει την ασύρματη φόρτιση εξ’ αποστάσεως

Όπως καταλαβαίνουμε όλοι μας, η πραγματική ζωή δεν πρόκειται ποτέ να “χωρέσει” μέσα σε μία κονσόλα όσο και αν ο τομέας των παιχνιδιών βελτιωθεί.

RELATED PROJECTS