Γνωρίζετε πως μπορείτε να δημιουργήσετε διαφορετικό λογαριασμό χρήστη σε υπολογιστές Mac και τα οφέλη;
Χρειάζεται να δημιουργήσετε ένα νέο λογαριασμό χρήστη, στον υπολογιστή σας Mac; Είναι όντως εύκολη υπόθεση, αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα. Εάν κάποιος από την οικογένειά σας, ή κάποιος συνάδελφος χρειαστεί να εργάζεται στον ίδιο υπολογιστή με εσάς, έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε έναν νέο λογαριασμό χρήστη, στο λογισμικό OS X Yosemite.
Με τη δημιουργία ξεχωριστών λογαριασμών, κάθε χρήστης μπορεί να ορίσει τις δικές του ρυθμίσεις, την δική του ταπετσαρία, συντομεύσεις σε εφαρμογές και γενικά να σχεδιάσει το δικό του προσωπικό γραφείο εργασίας. Επιπλέον κάθε χρήστης έχει το δικό του χώρο αποθήκευσης, φακέλων κι εγγράφων. Θεωρούμε πως είναι ο ασφαλέστερος τρόπος προκειμένου να βεβαιωθείτε πως δεν πρόκειται να γίνει αντικατάσταση των αρχείων σας ή οποιαδήποτε άλλη διατάραξη της επαγγελματική σας δραστηριότητας. Παρακάτω σας παραθέτουμε τη διαδικασία:
Διαβάστε επίσης: Επαναφορά φωτογραφιών στο Photos του Mac
Ανάλυση της έννοιας διαφορετικού λογαριασμού
Θα ήθελα να ξεκινήσουμε με μερικές βασικές πληροφορίες σχετικά με τα είδη λογαριασμών χρηστών, που είναι διαθέσιμα σε έναν υπολογιστή Mac. Η πρώτη επιλογή σε έναν ολοκαίνουριο υπολογιστή, είναι ο λογαριασμός Διαχειριστή (Administrator).
Τουλάχιστον ένας λογαριασμός χρήστη θα πρέπει να οριστεί ως “Διαχειριστής“. Είναι ο λογαριασμός ο οποίος θα σας δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε όλους τους υπόλοιπους χρήστες. Όσοι χρήστες οριστούν ως “Διαχειριστές“, είναι σε θέση να διαχειρίζονται τους λογαριασμούς άλλων χρηστών του υπολογιστή Mac, να πραγματοποιούν εγκαταστάσεις εφαρμογών και να κάνουν όλες τις αλλαγές στις ρυθμίσεις.
Ένας υπολογιστής Mac, δύναται να έχει αρκετούς λογαριασμούς, “Διαχειριστή“. (δεν συνιστάται).
Oι τυπικοί (standard) λογαριασμοί χρηστών. Έχουν συσταθεί από έναν λογαριασμό διαχειριστή, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εγκατάσταση εφαρμογών, να αλλάξουν τις ρυθμίσεις τους, αλλά δεν μπορούν να προσθέσουν άλλους χρήστες ή να αλλάξουν τις ρυθμίσεις άλλων χρηστών. Εάν για παράδειγμα είστε ο υπεύθυνος σε έναν υπολογιστή Mac και δεν επιθυμείτε να συμμετέχει στη διαχείριση άλλος χρήστης, τότε θα πρέπει όλοι οι υπόλοιποι λογαριασμοί να είναι “τυπικοί“.
“Διαχειριζόμενος με γονικό έλεγχο”. Είναι κατ’ εμέ η ιδανική επιλογή λογαριασμού για παιδιά ή για οποιονδήποτε άλλο χρήστη, χρειάζεται καθοδήγηση κατά την χρήση του υπολογιστή. Οι χρήστες αυτοί μπορούν να έχουν πρόσβαση μόνο σε εφαρμογές και περιεχόμενο, το οποίο καθορίζεται από το διαχειριστή, κάνοντας χρήση των εργαλείων γονικού ελέγχου. Μεταξύ άλλων, έχετε τη δυνατότητα να περιορίσετε τη διαχείριση των επαφών, την πρόσβαση σε δικτυακούς τόπους, θέτοντας χρονικά όρια στη χρήση του υπολογιστή.
Χρήστες ορισμένοι ως “Κοινή χρήση μόνο”. Μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κοινόχρηστα αρχεία από απόσταση, χωρίς όμως να είναι εφικτό να συνδεθούν ή να επηρεάσουν τις ρυθμίσεις του υπολογιστή (αλλαγές). Ιδιαίτερη χρήσιμη επιλογή εάν έχετε συνεργάτες με τους οποίους μοιράζεστε συχνά αρχεία, τα οποία δεν απαιτούν σύνδεση με τον υπολογιστή. Φυσικά εάν δεν επιθυμείτε να δημιουργήσετε νέους λογαριασμούς μόνο και μόνο για το διαμοιρασμό αρχείων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λειτουργίες όπως Αirdrop, είναι να επισυνάψετε τα αρχεία μέσω της λειτουργίας Mail Drop. Περισσότερα για τη λειτουργία Mail Drop, μπορείτε να διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Διαβάστε: Χρησιμοποιήστε το Mail Drop για να στείλετε μεγάλα αρχεία
Λογαριασμός “Ομάδα”. Ένας τέτοιου είδους λογαριασμός, δίνει όμοια δικαιώματα σε πολλούς χρήστες. Η Ομάδα θα έχει, πρόσβαση σε κοινόχρηστους φακέλους και αρχεία. Ας πούμε πως είναι αναγκαίο πολλοί χρήστες να πρέπει να έχουν πρόσβαση σε πρότυπα έντυπα, απαραίτητα για την εσωτερική αλληλογραφία των υπαλλήλων της εταιρείας, τα οποία είναι αποθηκευμένα στον υπολογιστή σας, Mac.
Επιλέξτε τους ως “μέλη” μια ομάδας ας πούμε “Γραφείο“, βεβαιωθείτε στη συνέχεια πως η ομάδα έχει πρόσβαση στο φάκελο που βρίσκονται τα πρότυπα αναφορών, μέσα από την ενότητα προτιμήσεων “Κοινή χρήση αρχείων“.
Δημιουργία λογαριασμού χρήστη σε υπολογιστή Mac
- Ανοίξτε τις “Προτιμήσεις συστήματος“.
- Κάνετε κλικ στις προτιμήσεις “Χρήστες και Ομάδες“
- Πατήστε στο εικονίδιο με το “λουκέτο” στην κάτω αριστερή γωνία, προκειμένου να προχωρήσετε σε αλλαγές.
- Εισάγετε το “συνθηματικό” του συστήματος σας και στη συνέχεια αγγίξτε το εικονικό πλήκτρο “Ξεκλείδωμα“.
- Επιλέξτε “Προσθήκη λογαριασμού χρήστη” (Είναι το εικονίδιο “+” κάτω ακριβώς από τη λίστα χρηστών.
- Ορίστε τον “τύπο” του λογαριασμού του νέου χρήστη. Ανατρέξτε στις παραπάνω σημειώσεις προκειμένου να αφομοιώσετε τις διαφορές μεταξύ του Διαχειριστή, τυπικού προφίλ ή την καθοδήγηση με γονικό έλεγχο κλπ. Οι όποιες αλλαγές, μπορούν να γίνουν κι όταν ολοκληρώσετε τη διαδικασία, οπότε δεν συντρέχει κανένας λόγος πανικού.
- Εισάγετε το “πλήρες όνομα” του χρήστη.
- Εισάγετε ένα “όνομα λογαριασμού“. Στο λειτουργικό OS X, συμπληρώνεται αυτό το πεδίο, με βάση το πλήρες όνομα.
- Ο λογαριασμός μπορεί να συνδεθεί με έναν λογαριασμό iCloud, δίνοντας στο χρήστη τη δυνατότητα σύνδεσης με το δικό του Apple ID. Έτσι ο χρήστης μπορεί να συγχρονίσει τα δεδομένα του και τις iOS συσκευές ή άλλους υπολογιστές Mac, ευκολότερα. Φυσικά εάν επιθυμείτε, μπορείτε να κάνετε χρήση ενός ξεχωριστού κωδικού πρόσβασης, ο οποίος θα απαιτείται για να γίνεται ταυτοποίηση.
- Μόλις ολοκληρώσετε τις ρυθμίσεις αγγίξτε το πλήκτρο “Δημιουργία Χρήστη“.
Διαβάστε επίσης: OS X 10.11: Τι θα θέλαμε από την Apple
Η διαδικασία ενεργοποίησης ενός νέου λογαριασμού, χρήστη, έφτασε στο τέλος της. Εάν επιθυμείτε να διαγράψετε ένα λογαριασμό, θα πρέπει να συνδεθείτε με το λογαριασμό του Διαχειριστή. Ακολουθήστε τα ίδια πρώτα 4 βήματα και στη συνέχεια επιλέξτε το λογαριασμό που επιθυμείτε να διαγράψετε. Τελευταίο βήμα είναι η διαγραφή του λογαριασμού, αγγίζοντας το εικονίδιο “-“, αυτή τη φορά.
Περιμένουμε τις απορίες σας και τα σχόλιά σας πάνω στον αναλυτικό οδηγό δημιουργίας ενός νέου χρήστη. Είμαστε πρόθυμοι να απαντήσουμε σε κάθε ερώτησή σας.
από DINFUN